Szmelcwageny i inne
- vid3
- Posty: 8567
- Rejestracja: 07.2017
- Lokalizacja: Miasto robotnicze
- Kontakt:
- Owain
- Nasz Czelnik
- Posty: 14707
- Rejestracja: 11.2016
Re: Szmelcwageny i inne
Marki z najmniejszą liczbą usterek wg najnowszego raportu TÜV (im niżej tym gorzej):
Honda
Hyundai
Toyota
Lexus
Kia
Mazda
Nissan
Volkswagen
Audi
Seat
Renault
Skoda
Suzuki
Dacia
Mercedes
Opel
Fiat
Volvo
Peugeot
Mitsubishi
Subaru
Ford
Citroen
Alfa Romeo
BMW
Jeep
Honda
Hyundai
Toyota
Lexus
Kia
Mazda
Nissan
Volkswagen
Audi
Seat
Renault
Skoda
Suzuki
Dacia
Mercedes
Opel
Fiat
Volvo
Peugeot
Mitsubishi
Subaru
Ford
Citroen
Alfa Romeo
BMW
Jeep
Sowy nie są tym, czym się wydają...
- vid3
- Posty: 8567
- Rejestracja: 07.2017
- Lokalizacja: Miasto robotnicze
- Kontakt:
Re: Szmelcwageny i inne
W życiu już nie wsiądę do Jeepa. Do teatru też się nie wybieram.
- Owain
- Nasz Czelnik
- Posty: 14707
- Rejestracja: 11.2016
Re: Szmelcwageny i inne
Typowe usterki - 22 punkty: Jeśli chodzi o benzyniaki, to wersja 1.5 R3 (B38) bardzo szybko zaczęła zmagać się z nadmiernym luzem osiowym na wale korbowym (bardzo drogi remont; sporo silników wymieniono na gwarancji). BMW zapewnia, że od kwietnia 2015 r. stosuje zmodyfikowane podzespoły, ale znamy przypadki problemów także w nowszych konstrukcjach tej jednostki. Do tego w benzyniaku 2.0 N20 nietrwały okazuje się napęd pompy oleju, co może doprowadzić do zatarcia silnika. Kiepską trwałość ma też łańcuchowy napęd rozrządu. Problemy sprawiają także wersje R6. Diesle 2.0 od 2015 r. są już bardziej dopracowane niż wcześniej, ale nadal nie idealne. Nadal żyje sprawa aut z dieslem dotycząca samozapłonu z powodu nieszczelnej chłodniczki zaworów EGR. Duże kłopoty sprawia elektronika, szwankują automatyczne skrzynie biegów, problemy sprawiają układ jezdny i zawieszenie.
Akcje naprawcze - 12 punktów: W poprzednim raporcie były tylko dwie akcje, obecnie jest ich 9! Również liczba aut jest zdecydowanie większa niż wcześniej. Aż 12 587 aut – serie 5 oraz 6 (E6x) – wezwano z powodu ryzyka korozji przewodu plusowego akumulatora (nawet ryzyko pożaru). W X6 (F16) i X6M (F86) może dojść do pęknięcia strzemiączka mocowania Isofix (3250 aut). W seriach 3 (E46) i 5 (E39), X5 (E53) oraz X5 i X6 (E7X) może wystąpić nieprawidłowe działanie generatora gazowego airbagu, w X1 (F48) istnieje ryzyko wypadnięcia tylnej lampy, w X3 (G01) mogły nie zostać włożone śruby do mocowania tylnego spoilera, w serii 3 (G20) blokada środkowego zagłówka z tyłu może pęknąć, a w 530 i 330 (G30 i G20) ułożyskowanie wałka wyrównoważającego w silniku może nie być odpowiednio wytrzymałe.
Raport TUV - 7 punktów: Przeciętne wyniki! Najwyżej oceniono BMW X1 (28. pozycja), następnie jest seria 2 Active Tourer (40.) i serie 1/2 oraz X3/X4 (42.). Natomiast poniżej średniej wypadły: serie 3/4 (71. lokata), serie 5/6 (87.), a także duże SUV-y – X5/X6 (95.).
Testy 100 tys. km - 7 punktów: Tylko BMW X1 trzyma poziom (pierwsza dziesiątka naszego rankingu!). W środku stawki jest 320d GT. Niestety, ostatnio testowane BMW 540i zebrało 25 pkt karnych, i3 – 31, a model 218i Active Tourer – aż 39 i zajmuje trzecie miejsce od końca (po 36 tys. km trzeba było wymienić silnik!).
Gwarancja - 2 punkty: Mechaniczna: 2 lata, perforacyjna: 12 lat.
BMW naszym zdaniem
Nie mamy dobrych wiadomości! Patrząc na liczbę i skalę problemów, z którymi zmagają się auta BMW w ostatnich latach, można to skwitować tak: trwałość tych aut jest odwrotnie proporcjonalna do radości, którą dają z jazdy, oczywiście, gdy są nowe i się nie psują.
Sowy nie są tym, czym się wydają...
- wpk
- wpkx
- Posty: 38804
- Rejestracja: 10.2016
- Lokalizacja: Nad Wigołąbką
- Kontakt:
Re: Szmelcwageny i inne
Te wyniki są spreparowane! Oszuści celowo brali do testów popsute egzemplarze!
Re: Szmelcwageny i inne
Mesiek za Daczją Dajcie mi numer do ich dilera.
- wpk
- wpkx
- Posty: 38804
- Rejestracja: 10.2016
- Lokalizacja: Nad Wigołąbką
- Kontakt:
Re: Szmelcwageny i inne
O awariach silników BMW, a nawet pożarów, spowodowanych błędami konstrukcyjnymi i wykonawczymi, głośno już od jakiegoś czasu.
Chłopcy po prostu dupy dali po całości.
Chłopcy po prostu dupy dali po całości.
Re: Szmelcwageny i inne
Ale Fiat lepszy od Volvo, Mitsubishi, Subaru i BMW?
Ale oczywiście cieszy mnie to, a także jakoś tam pokrywa się z moimi obserwacjami, bo te Pandy naprawdę nie tak bardzo się psują. Na pewno mniej, niż starsze Fiaty.
No i tak: mam dwa "znajome" Fordy, paroletnią Fiestę i rocznego Focusa, oba co parę miesięcy w warsztacie, bo się jeżdżenie zepsuło. Zapala się kontrolka silnika, przechodzi w tryb awaryjny, samochód co prawda dojeżdża sam do serwisu, ale ledwie.
Znajomi mieli paroletnią Škodę, chyba Yeti. Przy ok. 150 tys. zaczęły się problemy z rozrządem w silniku, coś tam naprawiali, z umiarkowanym skutkiem, w końcu jakoś ostatnim latem kupili nową Škodę (nie wiem, którą), i mieli już cztery awarie silnika. Te samochody psują się bardziej niż Polskie Fiaty w latach 80.
Ale oczywiście cieszy mnie to, a także jakoś tam pokrywa się z moimi obserwacjami, bo te Pandy naprawdę nie tak bardzo się psują. Na pewno mniej, niż starsze Fiaty.
No i tak: mam dwa "znajome" Fordy, paroletnią Fiestę i rocznego Focusa, oba co parę miesięcy w warsztacie, bo się jeżdżenie zepsuło. Zapala się kontrolka silnika, przechodzi w tryb awaryjny, samochód co prawda dojeżdża sam do serwisu, ale ledwie.
Znajomi mieli paroletnią Škodę, chyba Yeti. Przy ok. 150 tys. zaczęły się problemy z rozrządem w silniku, coś tam naprawiali, z umiarkowanym skutkiem, w końcu jakoś ostatnim latem kupili nową Škodę (nie wiem, którą), i mieli już cztery awarie silnika. Te samochody psują się bardziej niż Polskie Fiaty w latach 80.