Wołacz. O!

wszystko, co chcielibyście wiedzieć o technice, ale boicie się zapytać
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38818
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Wołacz. O!

#1651

Post autor: wpk »

Uhum...
Ale można też maczugą w łeb, za włosy i do jaskini.
Awatar użytkownika
rbit9n
Ribitibi
Posty: 9430
Rejestracja: 11.2016
Lokalizacja: Kolonia pod Rzeszowem - Za Torem

Re: Wołacz. O!

#1652

Post autor: rbit9n »

poczytaj co o tym stara gwardia Napoleona powiedziała po bitwie pod Waterloo.

Obrazek
nie, nie tobie ja służę, ja służę bzdurze!
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38818
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Wołacz. O!

#1653

Post autor: wpk »

Ni mom takiego ślabizoka.
Awatar użytkownika
danz1ger
Posty: 5622
Rejestracja: 11.2016
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wołacz. O!

#1654

Post autor: danz1ger »

wpk pisze: 12 maja 2022, 19:17 Uhum...
Ale można też maczugą w łeb, za włosy i do jaskini.
Aaa, pamiętam tę metodę (rysunki satyryków), bardzo mi się podobała.
A jednak ktoś kręci.
Awatar użytkownika
rbit9n
Ribitibi
Posty: 9430
Rejestracja: 11.2016
Lokalizacja: Kolonia pod Rzeszowem - Za Torem

Re: Wołacz. O!

#1655

Post autor: rbit9n »

wpk pisze:Ni mom takiego ślabizoka.
Obrazek

bardzo dobra książka, lecz nieporęczna.

Obrazek

i jeszcze o ostrości, bo tu jest o wszystkim niemalże.

Obrazek

Obrazek
nie, nie tobie ja służę, ja służę bzdurze!
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38818
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Wołacz. O!

#1656

Post autor: wpk »

Hmmm...
Mondry ślabizok ale!
Awatar użytkownika
rbit9n
Ribitibi
Posty: 9430
Rejestracja: 11.2016
Lokalizacja: Kolonia pod Rzeszowem - Za Torem

Re: Wołacz. O!

#1657

Post autor: rbit9n »

zawsze jest jakieś India Pale Ale
nie, nie tobie ja służę, ja służę bzdurze!
Awatar użytkownika
poor
Rich poor
Posty: 4076
Rejestracja: 07.2018
Lokalizacja: Kraków

Re: Wołacz. O!

#1658

Post autor: poor »

Obrazek
Awatar użytkownika
poor
Rich poor
Posty: 4076
Rejestracja: 07.2018
Lokalizacja: Kraków

Re: Wołacz. O!

#1659

Post autor: poor »

Obrazek
Awatar użytkownika
danz1ger
Posty: 5622
Rejestracja: 11.2016
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wołacz. O!

#1660

Post autor: danz1ger »

Cytat z learnfilm.photography

"Dlaczego minimalne pobudzenie sprawia, że ​​negatywy są ostrzejsze?

Następnym sposobem na wyostrzenie filmu bez zmiany wywoływacza jest użycie minimalnych metod mieszania. Dzieje się tak, gdy zmniejszasz częstotliwość inwersji podczas wywoływania filmu i dodajesz trochę czasu, aby zrekompensować zmniejszony rozwój.

Osobiście polecam stosowanie tej metody tylko w przypadku klasycznych filmów ziarnistych, takich jak HP5, Tri-X i FP4. Folie emulsyjne T-grain, takie jak seria TMax i Ilford Delta, wykazują znacznie większe zmiany kontrastu i ujemnej gęstości z niewielkimi zmianami w mieszaniu i czasie wywoływania. Z tego powodu bezpieczniej jest postępować zgodnie z instrukcjami podczas korzystania z folii t-grain. Ponadto emulsje t-grain mają tajną broń wbudowaną w ich emulsje, która znacznie zwiększa ostrość podczas opracowywania. Więcej na ten temat poniżej.

Jeśli więc używasz klasycznej emulsji ziarnistej, sposób na użycie minimalnego mieszania w celu zwiększenia ostrości jest następujący. Po wlaniu wywoływacza należy róbić fikolki koreksem przez 1 minutę bez przerwy, delikatnie obracając. Następnie zmniejsz częstotliwość inwersji do raz na trzy minuty i zwiększ czas wywoływania o 50%, aby to zrekompensować.

Tak więc, jeśli masz standardowy 10-minutowy cykl wywoływania, wydłużysz czas wywoływania do 15 minut. Zacznij od wykonania inwersji przez pierwszą pełną minutę. Następnie wykonaj dodatkowe inwersje przez 10 sekund w 4., 7., 10. i 13. minucie.

Powód, dla którego to działa, jest naprawdę fajny. Istnieje proces, w którym gdy wywoływacz kończy opracowywanie ziarna, aktywny składnik dyfunduje między ziarnami i rozwija następne najbliższe ziarna. W ten sposób dyfuzja tworzy wyższą gęstość w zlokalizowanych obszarach, co jest znane jako tworzenie „efektu krawędzi”. Ta zlokalizowana gęstość daje ostrzejszy obraz, tworząc kontrast z pobliskimi obszarami o mniejszej gęstości.

Najłatwiej to zobaczyć na obrazie o wysokim kontraście, jak ciemne drzewo na tle jasnego nieba. Książka Anchell and Troop opisuje, w jaki sposób deweloper szybko zakończy rozwijanie drzewa w cieniu i rozproszy się na jaśniejsze niebo na krawędziach, tworząc mały obszar o większej gęstości wzdłuż podziału między światłami a cieniami. Poruszenie filmu zanim to się stanie zmniejszy te zjawiska, zmniejszając w ten sposób wrażenie ostrości."

Spróbowałem na starym Kodaku TMY 120 400 i pomimo ostrzeżenia, że nie zelecają tej metody z T-grain emulsją wyszło najlepiej ze wszystkich dotychczasowych cz.b. Kodaków. Zaniedługo spróbuję na Acrosie 120 100.

Dodano po 9 minutach 13 strzałach znikąd:
Obrazek


Obrazek
A jednak ktoś kręci.
ODPOWIEDZ