Places

zdjęcia i o zdjęciach - bez dogmatu
ODPOWIEDZ
cybulski

Re: Places

#5051

Post autor: cybulski »

To jak zaczną wiercic to połowa Łodzi się rozwali a druga od pociągów zapewne?
puch24

Re: Places

#5052

Post autor: puch24 »

Takie obawy są wyrażane zarówno pokątnie, jak i od niedawna nawet oficjalnie zaczął o tym mówić Inspektor Budowlany.
Z drugiej strony, jak pisałem gdzie indziej, wstępne studium wykonalności dla tunelu średnicowego robiono już na początku lat 60, i wtedy od tego odstąpiono, uznając, że sypki, piaszczysty grunt, na którym stoją niepodpiwniczone kamienice, o fundamentach sięgających 80-100 cm w głąb, będzie na budynki przenosił drgania od przejeżdżających pociągów.
Tamten projekt jednakże zakładał budowę o wiele płytszego tunelu.
Ten obecnie planowany ma już przy Fabrycznym głębokość 16-17 metrów (m/w. od poziomu gruntu do główki szyny), a ma schodzić do 22. Twierdzą, że przy tej głębokości drgania powodowane przez pociągi nie będą odczuwalne. Sam tunel ma ok. 6 m wysokości, co daje 10/11 - 16 metrów gruntu nad tunelem.
otwieracz

Re: Places

#5053

Post autor: otwieracz »

Dzisiaj obawy Inspektora są niwelowane grubością koperty. Tak to się robi u nas:
https://www.wprost.pl/kraj/10169247/tor ... -osob.html
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38800
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Places

#5054

Post autor: wpk »

Kurrrwa.
puch24

Re: Places

#5055

Post autor: puch24 »

Twieracz, dobre!
A znasz ciąg dalszy, bo to artykuł dokładnie sprzed roku?
otwieracz

Re: Places

#5056

Post autor: otwieracz »

Ciąg dalszy jest taki że jak ulica była rozjebana tak jest rozjebana i nie skończona do dziś. Tak samo jak całe centrum i większość ulic w mieście. Nie wiem co im odwaliło, ale jak żyję to takiej rozpierduchy jak teraz w tym mieście nie było nigdy. Tyle lat mieszkańcy narzekali że nic nie robią z drogami to wzięli się za to na hura - wszystko za jednym zamachem. Terminy już dawno minęły, akurat ta ulica miała być skończona w tym roku, a przesunęli termin na marzec. Tyle że nikt w ten termin nie wierzy, nawet radni w mieście. Mieszkamy w Polsce - ktoś wygrał przetarg i zobowiązał się wykonać roboty po kosztach. Myślał że znajdzie beduinów którzy mu to zrobią za miskę ryżu. Przyjechała ekipa, rozjebała wszystko i po pierwszej wypłacie robotników można było liczyć na palcach jednej ręki. Większość spierdoliła bo nikt za taką kasę nie będzie tyrał w upale czy mrozie. W takim tempie może skończą za dwa lata.
puch24

Re: Places

#5057

Post autor: puch24 »

W Łodzi jest to samo. Właśnie ogłosili, że kolejna duża przebudowa ulicy, która miała się skończyć niedługo, przedłuży się o kilka miesięcy. Właściwie nie wiem, czy jakakolwiek została skończona w pierwotnie założonym terminie. Może jakaś jedna czy dwie, polegające na przeróbce działających ulic w niemal nieprzejezdne deptaki... Ale one też ciągną się długie miesiące.
Generalnie wszystkie działania władz Łodzi zmierzają do wypierdolenia z ulic samochodu jako środka komunikacji, i robią wszystko, żeby ludziom utruć życie.
Właśnie w ramach promocji tramwaju jako podstawowego środka komunikacji zamknięto linie tramwajowe na kilku ulicach. Ze względu na fatalny stan torowiska.
Chyba naprawdę najprościej i najszybciej będzie balonem.
otwieracz

Re: Places

#5058

Post autor: otwieracz »

A jak skończą to się okaże że ktoś zapomniał zaznaczyć w projekcie że pod ulicą miała iść rura od kibla, albo studzienki kanalizacyjne mają za mały przepływ. Będą nowy asfalt rozpierdalać. U nas teraz rozwalają prawie nowe chodniki bo jest moda na ścieżki rowerowe więc ryją połowę i leją asfalt.
cybulski

Re: Places

#5059

Post autor: cybulski »

No i huj tam kasę daje unia to robio a że bez sensu...
Awatar użytkownika
vid3
Posty: 8566
Rejestracja: 07.2017
Lokalizacja: Miasto robotnicze
Kontakt:

Re: Places

#5060

Post autor: vid3 »

Ale ktoś tą łopatą macha i dzięki temu ma za co swoje pociechy wyżywić.
Pomijając pińcetplus ofk.
ODPOWIEDZ