Szmelcwageny i inne
Re: Szmelcwageny i inne
Oczywiście. Skąd wiedziałeś?
Down with betoniarki and ich kierowcy!
Down with betoniarki and ich kierowcy!
- wpk
- wpkx
- Posty: 38947
- Rejestracja: 10.2016
- Lokalizacja: Nad Wigołąbką
- Kontakt:
Re: Szmelcwageny i inne
Ty to chyba do szkół nie chadzałeś. Betoniarkas and ich kierowcas się pisze. Prawilnie i polonijnie.
- abishai
- Osia mówiła - Abiszabi
- Posty: 1521
- Rejestracja: 07.2017
- Lokalizacja: Swindon
Re: Szmelcwageny i inne
Najwidoczniej:)puch24 pisze:Najwidoczniej te, na które trafiam, są nienowoczesne, albo źle powożone.
Ten ze zdjęcia raczej nie mial takich problemów, przy 100km/h na moim liczniku na kolejnej prostej spokojnie zabrał się za wyprzedzanie, mając tak na oko jakieś 40 ton na pleckach.

- wpk
- wpkx
- Posty: 38947
- Rejestracja: 10.2016
- Lokalizacja: Nad Wigołąbką
- Kontakt:
Re: Szmelcwageny i inne
A gdybyś miał CB, to niewykluczone, że usłyszałbyś to i owo pod swoim adresem. 

- abishai
- Osia mówiła - Abiszabi
- Posty: 1521
- Rejestracja: 07.2017
- Lokalizacja: Swindon
Re: Szmelcwageny i inne
Pewnie tak;) z zasady jednak staram się nie przekraczać dozwolonej w danym miejscu prędkości, zwłaszcza będąc na „gościnnych występach” lokalsi znają każdy zakręt i wiedzą gdzie można pojechać szybciej.
Re: Szmelcwageny i inne
No tak, ale tak na oko już widać, że facet siedział nad 25-litrowym V-12....abishai pisze: ↑08 maja 2018, 22:49Najwidoczniej:)puch24 pisze:Najwidoczniej te, na które trafiam, są nienowoczesne, albo źle powożone.
Ten ze zdjęcia raczej nie mial takich problemów, przy 100km/h na moim liczniku na kolejnej prostej spokojnie zabrał się za wyprzedzanie, mając tak na oko jakieś 40 ton na pleckach.
![]()

Te nasze to mają pewnie 3-cylindrowe 999 ccm... , ośmiokrotnie turbodoładowane... i muszą mieć 30 biegów, żeby ruszyć z miejsca. Jak już się rozpędzą, to lecą jak burza, ale zanim się rozpędzą... można posiać zboże i zrobić żniwa...
Niedawno znajomy mi się skarżył, że jego nowa służbowa Octavia z silnikiem właśnie 999 ccm, 3 cyl, zimą nie daje mu dostatecznego ogrzewania kabiny, i mimo, że dojeżdża do pracy ok. 20 km, nigdy się nie rozgrzewa dostatecznie, i on marznie w tym samochodzie. A zima tego roku jakoś szczególnie ostra nie była.
No to ja mu na to:
- A skąd to ciepło do ogrzewania ma niby być przy takim silniku? Cała energia idzie w koła - i w sumie może i dobrze, bo dowodzi dobrej wydajności tego silniczka...

- abishai
- Osia mówiła - Abiszabi
- Posty: 1521
- Rejestracja: 07.2017
- Lokalizacja: Swindon
Szmelcwageny i inne
25 litrów to w takim smoku ma pewnie sama chłodnica;)puch24 pisze: No tak, ale tak na oko już widać, że facet siedział nad 25-litrowym V-12....![]()

Re: Szmelcwageny i inne
He, he.
Zerknąłem z ciekawości do netu. Te Kenworthy dostępne są z ogromnym wyborem różnych silników różnych producentów (Caterpillar, Cummins, Detroit Diesel), od rzędowych szóstek do V16, i niewiele się pomyliłem, bo niektóre mogą mieć pojemność skokową ok. 25 litrów, a Ty niewiele się pomyliłeś, bo pojemność układu chłodzenia faktycznie sięga 30 litrów.
Ale ciekawsza jest pojemność układu smarowania - może sięgać 75 litrów! Przy cenie np. 35 zł za litr, jedna wymiana oleju to drobne 2600 zł z groszami.
Zerknąłem z ciekawości do netu. Te Kenworthy dostępne są z ogromnym wyborem różnych silników różnych producentów (Caterpillar, Cummins, Detroit Diesel), od rzędowych szóstek do V16, i niewiele się pomyliłem, bo niektóre mogą mieć pojemność skokową ok. 25 litrów, a Ty niewiele się pomyliłeś, bo pojemność układu chłodzenia faktycznie sięga 30 litrów.
Ale ciekawsza jest pojemność układu smarowania - może sięgać 75 litrów! Przy cenie np. 35 zł za litr, jedna wymiana oleju to drobne 2600 zł z groszami.

- sorevell
- Posty: 2582
- Rejestracja: 11.2016
Re: Szmelcwageny i inne
Obiło mi się kiedyś o uszy, że w osobowych dieslach 220 w Mercedesach wlewa się ok 6 l oleju, a w tym samym silniku w Sprinterze - 16 l.
- wpk
- wpkx
- Posty: 38947
- Rejestracja: 10.2016
- Lokalizacja: Nad Wigołąbką
- Kontakt:
Re: Szmelcwageny i inne
Ale Sprinter to chyba ma 2.9, nie 2.2.