Rowerowe dyr-dymały

off-duty
ODPOWIEDZ
zdyboo

Re: Rowerowe dyr-dymały

#1231

Post autor: zdyboo »

Super Marcinu. Gratuluję.
Heble muszą się dotrzeć, po jakimś czasie zaczną hamować lepiej. Poza tym podobno można tam wsadzić klocki Shimano i to już w ogóle powoduje, że hamują cud, miód, malyna. Zatem jakby brakowało siły, to jest rozwiązanie. O ile da się dostać klocki obecnie.
Jakby amor działał nie tak jak powinien, za miękko lub za twardo, to wg opisu ma on sprężynę powietrzną. Potrzeba specjalnej pompki, żeby sobie wyregulować ciśnienie.
Poza tym rower wygląda spoko.
cz4rnuch

Re: Rowerowe dyr-dymały

#1232

Post autor: cz4rnuch »

Amortyzator wydaje mi się za twardy, choć porównania za bardzo nie mam, bo jak się z całą siłą kładę na kierownicy to się zapada tak gdzieś w 2/5. Nie widzę żadnego pokrętła do regulacji więc chyba będę musiał tę pompkę od kogoś pożyczyć. Czy to trzeba co jakiś czas regulować? Bo wtedy pewnie lepiej kupić.
zdyboo

Re: Rowerowe dyr-dymały

#1233

Post autor: zdyboo »

Jak uszczelki nie będą trzymać to tak, ale tak być nie powinno. Ja raz do roku sprawdzam ciśnienie, rzadko muszę dopompować.
Przejedź się najpierw i zobacz, bo kładzenie się na kierownicy czy nawet naciskanie z całej siły nie jest do końca miarodajne, zwłaszcza jak nie masz punktu odniesienia.
Awatar użytkownika
von Boroszlo
Posty: 1239
Rejestracja: 09.2019

Re: Rowerowe dyr-dymały

#1234

Post autor: von Boroszlo »

Dokładnie. Przejedź się po wertepach. On musi być na tyle twardy, żeby nie dobijać do końca na byle wyboju.
Gundrum von Grynberg
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38953
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Rowerowe dyr-dymały

#1235

Post autor: wpk »

Nie mam amortyzatorów, więc... this sadness I do not know.
zdyboo

Re: Rowerowe dyr-dymały

#1236

Post autor: zdyboo »

Czasem na jednej z goleni amora jest tabelka jakie ciśnienie zapodać dla jakiej masy rowerzysty. Wg strony Decathlonu tam jest SR Suntour NCX Air
Manual podaje, że fabrycznie widelec jest napompowany dla rowerzysty o masie około 80 kg.
Dobrą metodą jest pomiar SAG, czyli ugięcia wstępnego. Delikatnie wsiadasz na rower, tylko w wersji gotowy do jazdy, a nie tylko w żonobijce i kalesonach. I sprawdzasz ile wideł się ugiął, można to zaznaczyć flamastrem na goleni, a czasem jest założony o-ring, do pomiaru SAG. SAG powinien przy takim krótkim skoku to 6-10 mm.
nordenvind

Re: Rowerowe dyr-dymały

#1237

Post autor: nordenvind »

a na korbach jest SRAM czy SIKAM ? :mrgreen:
gavin

Re: Rowerowe dyr-dymały

#1238

Post autor: gavin »

ŻIGOM
nordenvind

Re: Rowerowe dyr-dymały

#1239

Post autor: nordenvind »

nie pytałem o kierę
gavin

Re: Rowerowe dyr-dymały

#1240

Post autor: gavin »

dalej zachodzę w głowę że taki napęd 1x11 działa sprawnie, przeca łańcuch masakryczne przekosy musi mieć
ODPOWIEDZ