z.Jazdy
Re: z.Jazdy
Od osi rury sterowej do osi kierownicy w miejscu mocowania oczywiście. Nie musi być super dokladnie. Długość mostka zwykle konczy się zerem lub piątką.
- vid3
- Posty: 8705
- Rejestracja: 07.2017
- Lokalizacja: Miasto robotnicze
- Kontakt:
Re: z.Jazdy
Żadna linka w rowerze nie jest specjalnie mocno napięta. Poza tym linki zwykle przecierają się w miejscu mocowania, czyli gdzieś w dolnych partiach roweru.
Re: z.Jazdy
Tak w ogóle, to parę słów o modyfikacjach:
- opony - super - bez dwóch zdań zmiana na plus
- hamulec - mega fajnie, hamowanie jednym paluszkiem, no klasa
- napęd - tył - cichutki i precyzyjny, regulacja udana, przód - nie podoba mi się działanie przedniej przerzutki, ale będzie zmieniona w kolejnym stejdżu
tylko, że policzyłem zęby
i wyszło że duży blat to jednak 48, więc jest 48-38-28, więc po zmianie na 2x9 i blatach 38-28 i 11-34 z tyłu to w sumie... będzie dokładnie tak samo jak jest. Może jednak tak jest ok?
Czy jednak szukać czegoś pokroju 42-28. Nie wiem, nie wiem.
- opony - super - bez dwóch zdań zmiana na plus
- hamulec - mega fajnie, hamowanie jednym paluszkiem, no klasa
- napęd - tył - cichutki i precyzyjny, regulacja udana, przód - nie podoba mi się działanie przedniej przerzutki, ale będzie zmieniona w kolejnym stejdżu
tylko, że policzyłem zęby


- wpk
- wpkx
- Posty: 38982
- Rejestracja: 10.2016
- Lokalizacja: Nad Wigołąbką
- Kontakt:
Re: z.Jazdy
Kurde, seler - przebiłeś pura w ilości znaków na post.
- vid3
- Posty: 8705
- Rejestracja: 07.2017
- Lokalizacja: Miasto robotnicze
- Kontakt:
- wpk
- wpkx
- Posty: 38982
- Rejestracja: 10.2016
- Lokalizacja: Nad Wigołąbką
- Kontakt:
Re: z.Jazdy
Chyba powinien tempomat założyć.
Re: z.Jazdy
to są poważne dylematy
- wpk
- wpkx
- Posty: 38982
- Rejestracja: 10.2016
- Lokalizacja: Nad Wigołąbką
- Kontakt:
Re: z.Jazdy
Stefan Grabiński - "Dylemat Czeladzi".
Re: z.Jazdy
Jak założysz za mały blat to będziesz cisnął na najmniejszych koronkach kasety. Najmniejsze koronki szybko się zużywają, bo obciążenie rozkłada się na małej ilości zębów. Z drugiej strony małe zębatki można kupić luzem, nie są oszałamiająco drogie i dać drugie życie kasecie. Przy większym blacie najczęściej będziesz używał koronki gdzieś ze środka. Wytrzyma dłużej niż małe przy takim samym obciążeniu, ale tego już nie kupisz, będziesz musiał całą kasetę wymienić.
Ciekawostka jest taka, że Sram produkuje w pełni rozbieralne kasety, które są skręcone jedną małą śrubą, a której w ogóle nie musi być w zasadzie. Niemniej jednak nie ma szans na dokupienie pojedynczych trybów. Shimano ma część trybów znitowane razem na tzw. pająkach, ale trzy lub cztery ostatnie zębatki są luzem i z reguły te luzem da się kupić jako części zamienna.
Jak będziesz zmieniał piastę, to zwróć uwagę z jakiego materiału będzie wykonany bębenek. Jak z alu, to lepiej używać kaset Shimano. Pająki są szerokie i lepiej rozkładają obciążenie. Zębatki nie rzeźbią wielowypustu bębenka. Jeżeli bębenek będzie stalowy, to nie ma znaczenia za bardzo czy kaseta będzie Shimano, czy Sram. Wystrzegałbym się kaset Suntour, oni je robią z gównolitu i zębatki zużywają się w oczach.