z.Jazdy

crème de la crème
ODPOWIEDZ
zdyboo

Re: z.Jazdy

#411

Post autor: zdyboo »

Od osi rury sterowej do osi kierownicy w miejscu mocowania oczywiście. Nie musi być super dokladnie. Długość mostka zwykle konczy się zerem lub piątką.
Awatar użytkownika
vid3
Posty: 8705
Rejestracja: 07.2017
Lokalizacja: Miasto robotnicze
Kontakt:

Re: z.Jazdy

#412

Post autor: vid3 »

Taka linka jak pęknie zahaczy o torbę i rozerwie w pizdu.

Dodano po 2 minutach :
zdyboo

Re: z.Jazdy

#413

Post autor: zdyboo »

Żadna linka w rowerze nie jest specjalnie mocno napięta. Poza tym linki zwykle przecierają się w miejscu mocowania, czyli gdzieś w dolnych partiach roweru.
gavin

Re: z.Jazdy

#414

Post autor: gavin »

Tak w ogóle, to parę słów o modyfikacjach:

- opony - super - bez dwóch zdań zmiana na plus
- hamulec - mega fajnie, hamowanie jednym paluszkiem, no klasa
- napęd - tył - cichutki i precyzyjny, regulacja udana, przód - nie podoba mi się działanie przedniej przerzutki, ale będzie zmieniona w kolejnym stejdżu

tylko, że policzyłem zęby :) i wyszło że duży blat to jednak 48, więc jest 48-38-28, więc po zmianie na 2x9 i blatach 38-28 i 11-34 z tyłu to w sumie... będzie dokładnie tak samo jak jest. Może jednak tak jest ok? :P Czy jednak szukać czegoś pokroju 42-28. Nie wiem, nie wiem.
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38982
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: z.Jazdy

#415

Post autor: wpk »

Kurde, seler - przebiłeś pura w ilości znaków na post.
Awatar użytkownika
vid3
Posty: 8705
Rejestracja: 07.2017
Lokalizacja: Miasto robotnicze
Kontakt:

Re: z.Jazdy

#416

Post autor: vid3 »

Rozkręca się.
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38982
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: z.Jazdy

#417

Post autor: wpk »

Chyba powinien tempomat założyć.
gavin

Re: z.Jazdy

#418

Post autor: gavin »

to są poważne dylematy
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38982
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: z.Jazdy

#419

Post autor: wpk »

Stefan Grabiński - "Dylemat Czeladzi".
zdyboo

Re: z.Jazdy

#420

Post autor: zdyboo »

gavin pisze: 16 maja 2020, 21:28policzyłem zęby
Jak założysz za mały blat to będziesz cisnął na najmniejszych koronkach kasety. Najmniejsze koronki szybko się zużywają, bo obciążenie rozkłada się na małej ilości zębów. Z drugiej strony małe zębatki można kupić luzem, nie są oszałamiająco drogie i dać drugie życie kasecie. Przy większym blacie najczęściej będziesz używał koronki gdzieś ze środka. Wytrzyma dłużej niż małe przy takim samym obciążeniu, ale tego już nie kupisz, będziesz musiał całą kasetę wymienić.
Ciekawostka jest taka, że Sram produkuje w pełni rozbieralne kasety, które są skręcone jedną małą śrubą, a której w ogóle nie musi być w zasadzie. Niemniej jednak nie ma szans na dokupienie pojedynczych trybów. Shimano ma część trybów znitowane razem na tzw. pająkach, ale trzy lub cztery ostatnie zębatki są luzem i z reguły te luzem da się kupić jako części zamienna.
Jak będziesz zmieniał piastę, to zwróć uwagę z jakiego materiału będzie wykonany bębenek. Jak z alu, to lepiej używać kaset Shimano. Pająki są szerokie i lepiej rozkładają obciążenie. Zębatki nie rzeźbią wielowypustu bębenka. Jeżeli bębenek będzie stalowy, to nie ma znaczenia za bardzo czy kaseta będzie Shimano, czy Sram. Wystrzegałbym się kaset Suntour, oni je robią z gównolitu i zębatki zużywają się w oczach.
ODPOWIEDZ