Szmelcwageny i inne
- wpk
- wpkx
- Posty: 38945
- Rejestracja: 10.2016
- Lokalizacja: Nad Wigołąbką
- Kontakt:
Re: Szmelcwageny i inne
A który? I z jakim motorkiem?
Re: Szmelcwageny i inne
Qashqai 1.2/115km/195nm.
- wpk
- wpkx
- Posty: 38945
- Rejestracja: 10.2016
- Lokalizacja: Nad Wigołąbką
- Kontakt:
Re: Szmelcwageny i inne
O matko! Myślałem, że jakaś Micra... 1.2 w SUVie. Mają tupet... 
Ale napęd na 4 czy na przód tylko?

Ale napęd na 4 czy na przód tylko?
Re: Szmelcwageny i inne
Nie o matko, tylko trzeba spróbować
2litrowa benzyna starszej generacji nie ma takiego momentu obrotowego.
4x jest tylko w dieslu i chyba 1.4/160Km. Jeździłem tym 1.4 w mieście, minimalna różnica.
Przyśpieszenie różni się o ułamki sek.
Z technicznego punku widzenia duża pojemność jest potrzebna tylko do zassania odpowiednio dużej
ilości powietrza aby osiągnąć wysoką moc. Ograniczeniem jest właśnie pojemność cylindrów.
Dawkę benzyny można wsztrzyknąć do cylindra prawie w dowolnej ilości, niezależnie od pojemności silnika.
Turbina w małej pojemności znosi te ograniczenia. Ot cała filozofia...
Trwałość i zdolność do pracy przy dużych obciążeniach, jak myślę zależy jedynie od użytych materiałów do budowy
mniejszej jednostki. Ludzie już tym silnikiem nakręcili ponad 200tyś km bez problemów.
Dla mnie to jest 10 lat eksploatacji

2litrowa benzyna starszej generacji nie ma takiego momentu obrotowego.
4x jest tylko w dieslu i chyba 1.4/160Km. Jeździłem tym 1.4 w mieście, minimalna różnica.
Przyśpieszenie różni się o ułamki sek.
Z technicznego punku widzenia duża pojemność jest potrzebna tylko do zassania odpowiednio dużej
ilości powietrza aby osiągnąć wysoką moc. Ograniczeniem jest właśnie pojemność cylindrów.
Dawkę benzyny można wsztrzyknąć do cylindra prawie w dowolnej ilości, niezależnie od pojemności silnika.
Turbina w małej pojemności znosi te ograniczenia. Ot cała filozofia...
Trwałość i zdolność do pracy przy dużych obciążeniach, jak myślę zależy jedynie od użytych materiałów do budowy
mniejszej jednostki. Ludzie już tym silnikiem nakręcili ponad 200tyś km bez problemów.
Dla mnie to jest 10 lat eksploatacji

- wpk
- wpkx
- Posty: 38945
- Rejestracja: 10.2016
- Lokalizacja: Nad Wigołąbką
- Kontakt:
Re: Szmelcwageny i inne
Odważny plan. 
Ja, gdybym miał wybierać, to tylko z automatem i 4x4.
Leniwy i tchórzliwy jestem.

Ja, gdybym miał wybierać, to tylko z automatem i 4x4.
Leniwy i tchórzliwy jestem.
Re: Szmelcwageny i inne
4x4 jest dobre i automat, są jeszcze marki premium... i krokodyle skóry....
No wiesz, budżet jest również ważny....
Jako ciekawostka, to 1.2 jest również w automacie !
No wiesz, budżet jest również ważny....

Jako ciekawostka, to 1.2 jest również w automacie !
- wpk
- wpkx
- Posty: 38945
- Rejestracja: 10.2016
- Lokalizacja: Nad Wigołąbką
- Kontakt:
Re: Szmelcwageny i inne
W tym momencie miałem na myśli również sprzęty budżetowe. Przecież 4x4 i automat jest już naprawdę bardzo rozpowszechnione i niedrogie. I o ile 4x4 wobec tylko przedniego napędu nie ma aż tylu przewag przy zwykłym jeżdżeniu po normalnych drogach, to już jazda manualem po mieście zakrawa na lekki masochizm. 

Re: Szmelcwageny i inne
Suzuki Vitara II 4x4, 1.6 bez doładowania AT, w ciut lepszej wersji Premium i lakierze, trzeba dokupić przynajmniej podłokietnik
i koło zapasowe, razem 90tyś, najtańsza opcja tego o czym mówisz.... Oglądałem to auto, dobrze wygląda, prosty ładny, tylko dlaczego
w porównaniu do konkurencji jest lżejsza o 150kg ? Gdzie są oszczędności ?
i koło zapasowe, razem 90tyś, najtańsza opcja tego o czym mówisz.... Oglądałem to auto, dobrze wygląda, prosty ładny, tylko dlaczego
w porównaniu do konkurencji jest lżejsza o 150kg ? Gdzie są oszczędności ?
- Owain
- Nasz Czelnik
- Posty: 14733
- Rejestracja: 11.2016
Re: Szmelcwageny i inne
No nie wiem, ja to właśnie potrzebuję nieraz natychmiastowej mocy, by zmienić pas i szybciutko się gdzieś wpasować, a automat głupi. Oczywiście można przełączyć się na sekwencyjną no i różne bywają automaty, ale w tym autku co mnie na niego stać, to nie wśmignę sobie na trójeczce tak szybko.wpk pisze:... to już jazda manualem po mieście zakrawa na lekki masochizm.
Sowy nie są tym, czym się wydają...
Re: Szmelcwageny i inne
Ale nam w naszych dużych samochodach z dużymi silnikami nigdzie się nie spieszy.
I świetnie dajemy sobie radę nostalgicznie włączając kierunkowskaz i zmieniając pas ruchu.
A w tym samym czasie w komfortowo wychłodzonym klimatronikiem wnętrzu delektujemy się ulubioną muzyką, która wypływa z 10-ciu głośników.
I świetnie dajemy sobie radę nostalgicznie włączając kierunkowskaz i zmieniając pas ruchu.
A w tym samym czasie w komfortowo wychłodzonym klimatronikiem wnętrzu delektujemy się ulubioną muzyką, która wypływa z 10-ciu głośników.