Szmelcwageny i inne

off-duty
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Owain
Nasz Czelnik
Posty: 14733
Rejestracja: 11.2016

Re: Szmelcwageny i inne

#531

Post autor: Owain »

No właśnie, Woytek czy Metka jakby nie było mieszkają na wsi, inne potrzeby, inne możliwości, inne drogi. Dla mnie ten Capturek będzie idealny i zdania nie zmienię, chyba że wyjdzie coś nowego. :P
Sowy nie są tym, czym się wydają...
nordenvind

Re: Szmelcwageny i inne

#532

Post autor: nordenvind »

Mi również przestało się śpieszyć.
Odkąd pamiętam, zawsze miałem 6 głośników. Może tylko w Mazdzie ekstra sub fabryczny w bagażniku.
Awatar użytkownika
Owain
Nasz Czelnik
Posty: 14733
Rejestracja: 11.2016

Re: Szmelcwageny i inne

#533

Post autor: Owain »

Ja niestety czasem muszę lawirować, bo u nas panienka malująca usta czy dziadzia 70+ jadący lewym pasem to standard.
Sowy nie są tym, czym się wydają...
puch24

Re: Szmelcwageny i inne

#534

Post autor: puch24 »

wpk pisze:W tym momencie miałem na myśli również sprzęty budżetowe. Przecież 4x4 i automat jest już naprawdę bardzo rozpowszechnione i niedrogie. I o ile 4x4 wobec tylko przedniego napędu nie ma aż tylu przewag przy zwykłym jeżdżeniu po normalnych drogach, to już jazda manualem po mieście zakrawa na lekki masochizm. ;)
No już bez przesady. Znam ze dwie osoby, jeżdżące po mieście ze skrzynią ręczną... ;-) Daje się! ;-)

Moim "marzeniem" jest Panda 4x4, ale to draństwo jest dwa razy droższe od normalnej. Nawet używane.
Metanoia

Re: Szmelcwageny i inne

#535

Post autor: Metanoia »

Kup sobie Daihatsu Terios.

Przyznam się, że gdybym miała zrobić moją czwartkową trasę autem z manualną skrzynią biegów to chyba poddałabym się zaraz za Kielcami. A droga, która zapadła mi w pamięć czyli Szczucin-Mielec to na manualu porażka.

Mam teraz do wyboru Chevrolet Trailblazer 4.2 lub Chevrolet Epica 2.5 i kusi mnie gabaryt oraz komfort Traila ale kusi też 5-biegowy automat w Epice. Moje auto jest jego/jej? protoplastą ale ma 4-biegową skrzynię do tego o zbyt małej zdolności przenoszenia momentu obrotowego. Ma zbyt mało wydajną skrzynię wrzuconą na siłę bo przy rzędowym 6-cio cylindrowym silniku ustawionym poprzecznie nic innego się już nie zmieściło jak gówniana, przestarzała ZF4HP16.
W nowszym modelu jest już 5-biegowy Aisin.

Liderem jeśli chodzi o wytrzymałość skrzyń jest GM, Borg/Warner, Mercedes (duże skrzynie 722.x) i Aisin.
GM 4L60/4T60 złożona na lepszych komponentach może przenieść 700Nm momentu obrotowego.
Każda skrzynia manualna rozpadnie się po chwili.
Zaletą skrzyń automatycznych jest to, że przekładnie planetarne są podparte w trzech miejscach a nie w jednym tak jak w skrzyniach manualnych.
Skrzyni w S-klasie nie sposób upalić bo ze względu na ilość dostępnego miejsca jest ona i tak przewymiarowana.
Co innego Saab, Volvo, Opel z TF80SC, Insignia 2.0 Biturbo ma prawie 500Nm i zbyt małą skrzynię więc wadą fabryczną jest jej fizyczne zniszczenie jeszcze w okresie trwania gwarancji.
Produkuje się zbyt małe nadwozia, zbyt mocne silniki i zbyt małe skrzynie.
Potem wychodzi z tego to co wychodzi.
Jak jeździłam Blazerem to lubiłam sobie popalić gumy na światłach, miałam takie specjalnie na tę okazję 275/60.

Kurcze ja wiem, że wolność w Ameryce została już tylko na pocztówkach ale chyba dobrze bym się czuła w tym kraju.
Tutaj też czuję się gówniano :D
Ostatnio zmieniony 16 lip 2017, 12:09 przez Metanoia, łącznie zmieniany 1 raz.
puch24

Re: Szmelcwageny i inne

#536

Post autor: puch24 »

Na razie zakup innego auta jest w najlepszym razie mocno odległy.
nordenvind

Re: Szmelcwageny i inne

#537

Post autor: nordenvind »

Kiedyś były całkiem udane diesle Daihatsu z Pewexu. Obecnie Toyota chyba jest właścicielem marki.
W Polsce brakuje nawet przedstawicielstwa.
puch24

Re: Szmelcwageny i inne

#538

Post autor: puch24 »

No, były Charade z trzycylindrowym dieslem. Już wtedy właścicielem była Toyota.
Teraz chyba nie są w ogóle w Polsce oficjalnie sprzedawane, trafiają się jakieś z prywatnego importu. Przypuszczam, że są problemy z serwisem.
Metanoia

Re: Szmelcwageny i inne

#539

Post autor: Metanoia »

Siostrze znalazłam coś takiego jak Daihatsu Sirion.
W dechę bryka, kosztuje miskę zupy a śmiga jak wściekła.
Szkoda, że nie z tym ponad 100-konnym silnikiem ale i tak jest fajnie.
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38946
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Szmelcwageny i inne

#540

Post autor: wpk »

Methanoia pisze:bo przy rzędowym 6-cio cylindrowym silniku ustawionym poprzecznie
Cooo???!!! Pojęcia nie miałem, że tak się robi, i to w Ameryce na dodatek.
Methanoia pisze:Skrzyni w S-klasie nie sposób upalić bo ze względu na ilość dostępnego miejsca jest ona i tak przewymiarowana.
Najwyraźniej nie znasz historii z S400 (W220) i jego odpowiednikiem ML400. To pierwsze diesle V8 w MB. Upalały skrzynie aż miło, i to na gwarancji. Czasami kilkukrotnie. Potem pojawiły się jakieś service packi... i obniżony moment obrotowy. ;)
ODPOWIEDZ