
Szmelcwageny i inne
- Owain
- Nasz Czelnik
- Posty: 14733
- Rejestracja: 11.2016
Re: Szmelcwageny i inne
No właśnie, Woytek czy Metka jakby nie było mieszkają na wsi, inne potrzeby, inne możliwości, inne drogi. Dla mnie ten Capturek będzie idealny i zdania nie zmienię, chyba że wyjdzie coś nowego. 

Sowy nie są tym, czym się wydają...
Re: Szmelcwageny i inne
Mi również przestało się śpieszyć.
Odkąd pamiętam, zawsze miałem 6 głośników. Może tylko w Mazdzie ekstra sub fabryczny w bagażniku.
Odkąd pamiętam, zawsze miałem 6 głośników. Może tylko w Mazdzie ekstra sub fabryczny w bagażniku.
- Owain
- Nasz Czelnik
- Posty: 14733
- Rejestracja: 11.2016
Re: Szmelcwageny i inne
Ja niestety czasem muszę lawirować, bo u nas panienka malująca usta czy dziadzia 70+ jadący lewym pasem to standard.
Sowy nie są tym, czym się wydają...
Re: Szmelcwageny i inne
No już bez przesady. Znam ze dwie osoby, jeżdżące po mieście ze skrzynią ręczną...wpk pisze:W tym momencie miałem na myśli również sprzęty budżetowe. Przecież 4x4 i automat jest już naprawdę bardzo rozpowszechnione i niedrogie. I o ile 4x4 wobec tylko przedniego napędu nie ma aż tylu przewag przy zwykłym jeżdżeniu po normalnych drogach, to już jazda manualem po mieście zakrawa na lekki masochizm.


Moim "marzeniem" jest Panda 4x4, ale to draństwo jest dwa razy droższe od normalnej. Nawet używane.
Re: Szmelcwageny i inne
Kup sobie Daihatsu Terios.
Przyznam się, że gdybym miała zrobić moją czwartkową trasę autem z manualną skrzynią biegów to chyba poddałabym się zaraz za Kielcami. A droga, która zapadła mi w pamięć czyli Szczucin-Mielec to na manualu porażka.
Mam teraz do wyboru Chevrolet Trailblazer 4.2 lub Chevrolet Epica 2.5 i kusi mnie gabaryt oraz komfort Traila ale kusi też 5-biegowy automat w Epice. Moje auto jest jego/jej? protoplastą ale ma 4-biegową skrzynię do tego o zbyt małej zdolności przenoszenia momentu obrotowego. Ma zbyt mało wydajną skrzynię wrzuconą na siłę bo przy rzędowym 6-cio cylindrowym silniku ustawionym poprzecznie nic innego się już nie zmieściło jak gówniana, przestarzała ZF4HP16.
W nowszym modelu jest już 5-biegowy Aisin.
Liderem jeśli chodzi o wytrzymałość skrzyń jest GM, Borg/Warner, Mercedes (duże skrzynie 722.x) i Aisin.
GM 4L60/4T60 złożona na lepszych komponentach może przenieść 700Nm momentu obrotowego.
Każda skrzynia manualna rozpadnie się po chwili.
Zaletą skrzyń automatycznych jest to, że przekładnie planetarne są podparte w trzech miejscach a nie w jednym tak jak w skrzyniach manualnych.
Skrzyni w S-klasie nie sposób upalić bo ze względu na ilość dostępnego miejsca jest ona i tak przewymiarowana.
Co innego Saab, Volvo, Opel z TF80SC, Insignia 2.0 Biturbo ma prawie 500Nm i zbyt małą skrzynię więc wadą fabryczną jest jej fizyczne zniszczenie jeszcze w okresie trwania gwarancji.
Produkuje się zbyt małe nadwozia, zbyt mocne silniki i zbyt małe skrzynie.
Potem wychodzi z tego to co wychodzi.
Jak jeździłam Blazerem to lubiłam sobie popalić gumy na światłach, miałam takie specjalnie na tę okazję 275/60.
Kurcze ja wiem, że wolność w Ameryce została już tylko na pocztówkach ale chyba dobrze bym się czuła w tym kraju.
Tutaj też czuję się gówniano
Przyznam się, że gdybym miała zrobić moją czwartkową trasę autem z manualną skrzynią biegów to chyba poddałabym się zaraz za Kielcami. A droga, która zapadła mi w pamięć czyli Szczucin-Mielec to na manualu porażka.
Mam teraz do wyboru Chevrolet Trailblazer 4.2 lub Chevrolet Epica 2.5 i kusi mnie gabaryt oraz komfort Traila ale kusi też 5-biegowy automat w Epice. Moje auto jest jego/jej? protoplastą ale ma 4-biegową skrzynię do tego o zbyt małej zdolności przenoszenia momentu obrotowego. Ma zbyt mało wydajną skrzynię wrzuconą na siłę bo przy rzędowym 6-cio cylindrowym silniku ustawionym poprzecznie nic innego się już nie zmieściło jak gówniana, przestarzała ZF4HP16.
W nowszym modelu jest już 5-biegowy Aisin.
Liderem jeśli chodzi o wytrzymałość skrzyń jest GM, Borg/Warner, Mercedes (duże skrzynie 722.x) i Aisin.
GM 4L60/4T60 złożona na lepszych komponentach może przenieść 700Nm momentu obrotowego.
Każda skrzynia manualna rozpadnie się po chwili.
Zaletą skrzyń automatycznych jest to, że przekładnie planetarne są podparte w trzech miejscach a nie w jednym tak jak w skrzyniach manualnych.
Skrzyni w S-klasie nie sposób upalić bo ze względu na ilość dostępnego miejsca jest ona i tak przewymiarowana.
Co innego Saab, Volvo, Opel z TF80SC, Insignia 2.0 Biturbo ma prawie 500Nm i zbyt małą skrzynię więc wadą fabryczną jest jej fizyczne zniszczenie jeszcze w okresie trwania gwarancji.
Produkuje się zbyt małe nadwozia, zbyt mocne silniki i zbyt małe skrzynie.
Potem wychodzi z tego to co wychodzi.
Jak jeździłam Blazerem to lubiłam sobie popalić gumy na światłach, miałam takie specjalnie na tę okazję 275/60.
Kurcze ja wiem, że wolność w Ameryce została już tylko na pocztówkach ale chyba dobrze bym się czuła w tym kraju.
Tutaj też czuję się gówniano

Ostatnio zmieniony 16 lip 2017, 12:09 przez Metanoia, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Szmelcwageny i inne
Na razie zakup innego auta jest w najlepszym razie mocno odległy.
Re: Szmelcwageny i inne
Kiedyś były całkiem udane diesle Daihatsu z Pewexu. Obecnie Toyota chyba jest właścicielem marki.
W Polsce brakuje nawet przedstawicielstwa.
W Polsce brakuje nawet przedstawicielstwa.
Re: Szmelcwageny i inne
No, były Charade z trzycylindrowym dieslem. Już wtedy właścicielem była Toyota.
Teraz chyba nie są w ogóle w Polsce oficjalnie sprzedawane, trafiają się jakieś z prywatnego importu. Przypuszczam, że są problemy z serwisem.
Teraz chyba nie są w ogóle w Polsce oficjalnie sprzedawane, trafiają się jakieś z prywatnego importu. Przypuszczam, że są problemy z serwisem.
Re: Szmelcwageny i inne
Siostrze znalazłam coś takiego jak Daihatsu Sirion.
W dechę bryka, kosztuje miskę zupy a śmiga jak wściekła.
Szkoda, że nie z tym ponad 100-konnym silnikiem ale i tak jest fajnie.
W dechę bryka, kosztuje miskę zupy a śmiga jak wściekła.
Szkoda, że nie z tym ponad 100-konnym silnikiem ale i tak jest fajnie.
- wpk
- wpkx
- Posty: 38946
- Rejestracja: 10.2016
- Lokalizacja: Nad Wigołąbką
- Kontakt:
Re: Szmelcwageny i inne
Cooo???!!! Pojęcia nie miałem, że tak się robi, i to w Ameryce na dodatek.Methanoia pisze:bo przy rzędowym 6-cio cylindrowym silniku ustawionym poprzecznie
Najwyraźniej nie znasz historii z S400 (W220) i jego odpowiednikiem ML400. To pierwsze diesle V8 w MB. Upalały skrzynie aż miło, i to na gwarancji. Czasami kilkukrotnie. Potem pojawiły się jakieś service packi... i obniżony moment obrotowy.Methanoia pisze:Skrzyni w S-klasie nie sposób upalić bo ze względu na ilość dostępnego miejsca jest ona i tak przewymiarowana.
