Szmelcwageny i inne
- wpk
- wpkx
- Posty: 38825
- Rejestracja: 10.2016
- Lokalizacja: Nad Wigołąbką
- Kontakt:
Re: Szmelcwageny i inne
Coś tam z tego, co gadał, zrozumiałem, coś tam też "na logikę"...
Ale ten wielozegarowiec ma dwusuw???
Ale ten wielozegarowiec ma dwusuw???
Re: Szmelcwageny i inne
ZTCW, większość amerykańskich ciężarówek, a także lokomotywy spalinowe, ma dwusuwowe diesle.
Lomokotywy w Eu też.
Lomokotywy w Eu też.
- wpk
- wpkx
- Posty: 38825
- Rejestracja: 10.2016
- Lokalizacja: Nad Wigołąbką
- Kontakt:
Re: Szmelcwageny i inne
A to ja przepraszam... Naiwnie/laicko myślałem, że dwusuw to przeżytek, a w wersji wysokoprężnej w ogóle zabytek sprzed I wojny.
Re: Szmelcwageny i inne
Taaaa...
Nas różne Słodowe i inne uczyły o benzynowych dwusuwach i czterosuwach, i o czterosuwach diesla, natomiast dwusuwy diesla "nie istniały", co jest oczywiście nieprawdą. Diesle takie są powszechnie stosowane w lokomotywach, dużych ciężarówkach, chyba też statkach.
Nas różne Słodowe i inne uczyły o benzynowych dwusuwach i czterosuwach, i o czterosuwach diesla, natomiast dwusuwy diesla "nie istniały", co jest oczywiście nieprawdą. Diesle takie są powszechnie stosowane w lokomotywach, dużych ciężarówkach, chyba też statkach.
Re: Szmelcwageny i inne
Z portalu 40ton.net:
"Ciężarówki z dwusuwowymi silnikami diesla – Detroit Diesel z serii 71 oraz 92, a także ich cechy szczególne
17 grudnia 2017
Autor tekstu: Michał Jędrzejczyk
Co to właściwie znaczy, że silnik jest dwusuwowy? Zacznijmy od tego, że pojedynczy suw jest to każde przemieszczenie tłoka, z pozycji skrajnie dolnej do skrajnie górnej lub na odwrót. Zatem, silnik dwusuwowy wykonuje swój pełny cykl pracy za każdym pełnym obrotem wału korbowego, oznaczającym właśnie dwa suwy. W silniku czterosuwowym, analogicznie, cykl pracy następuje po dwóch pełnych obrotach wału, a więc czterech suwach.
Silniki czterosuwowe mają suw ssania, suw sprężania, suw pracy oraz suw wydechu. W dwusuwach występuje jedynie suw sprężania oraz suw pracy. Dwa pozostałe zastępuje tak zwane płukanie, przeprowadzane przez pompę ładującą. W skrócie, polega to na usunięciu spalin z przestrzeni roboczej silnika, przez wtłoczenie do niej świeżego ładunku. Obieg pracy dwusuwa składa się więc z suwu sprężania oraz suwu pracy, pod koniec którego może rozpoczynać się początek cyklu płukania.
Silniki dwusuwowe, teoretycznie, powinny osiągać większą moc jednostkową. W praktyce, przez mniejszą precyzję wymiany ładunku w silniku, różnie z tym bywa. Do największych zalet silników dwusuwowych należą przede wszystkim prostota konstrukcji, niskie koszty napraw oraz obsługi, stosunkowo niska masa, wysoka moc i duży moment obrotowy w wysokich partiach obrotów, a także łatwość rozruchu i szybkie tempo osiągania temperatury roboczej. Z wad wymienić należy „słaby dół”, wysoką emisję spalin, na ogół wysokie zużycie paliwa, hałaśliwość oraz duże obciążenie cieplne.
Silniki o dwóch suwach występują jako nisko-, średnio- oraz wysokoprężne. Dzisiaj są to na ogół silniki najmniejsze (np. napędy kosiarek) oraz największe (np. silniki okrętowe). Jeszcze dwie dekady temu dwusuwy często się jednak spotkało w ciężarówkach, jako silniki zasilane olejem napędowym. Najsłynniejsze z nich stworzyła amerykańska firma Detroit Diesel, w ramach serii 51, 71, 92, 110 oraz 149. Dwie z nich – serie 71 oraz 92 – napędzały samochody ciężarowe."
"Ciężarówki z dwusuwowymi silnikami diesla – Detroit Diesel z serii 71 oraz 92, a także ich cechy szczególne
17 grudnia 2017
Autor tekstu: Michał Jędrzejczyk
Co to właściwie znaczy, że silnik jest dwusuwowy? Zacznijmy od tego, że pojedynczy suw jest to każde przemieszczenie tłoka, z pozycji skrajnie dolnej do skrajnie górnej lub na odwrót. Zatem, silnik dwusuwowy wykonuje swój pełny cykl pracy za każdym pełnym obrotem wału korbowego, oznaczającym właśnie dwa suwy. W silniku czterosuwowym, analogicznie, cykl pracy następuje po dwóch pełnych obrotach wału, a więc czterech suwach.
Silniki czterosuwowe mają suw ssania, suw sprężania, suw pracy oraz suw wydechu. W dwusuwach występuje jedynie suw sprężania oraz suw pracy. Dwa pozostałe zastępuje tak zwane płukanie, przeprowadzane przez pompę ładującą. W skrócie, polega to na usunięciu spalin z przestrzeni roboczej silnika, przez wtłoczenie do niej świeżego ładunku. Obieg pracy dwusuwa składa się więc z suwu sprężania oraz suwu pracy, pod koniec którego może rozpoczynać się początek cyklu płukania.
Silniki dwusuwowe, teoretycznie, powinny osiągać większą moc jednostkową. W praktyce, przez mniejszą precyzję wymiany ładunku w silniku, różnie z tym bywa. Do największych zalet silników dwusuwowych należą przede wszystkim prostota konstrukcji, niskie koszty napraw oraz obsługi, stosunkowo niska masa, wysoka moc i duży moment obrotowy w wysokich partiach obrotów, a także łatwość rozruchu i szybkie tempo osiągania temperatury roboczej. Z wad wymienić należy „słaby dół”, wysoką emisję spalin, na ogół wysokie zużycie paliwa, hałaśliwość oraz duże obciążenie cieplne.
Silniki o dwóch suwach występują jako nisko-, średnio- oraz wysokoprężne. Dzisiaj są to na ogół silniki najmniejsze (np. napędy kosiarek) oraz największe (np. silniki okrętowe). Jeszcze dwie dekady temu dwusuwy często się jednak spotkało w ciężarówkach, jako silniki zasilane olejem napędowym. Najsłynniejsze z nich stworzyła amerykańska firma Detroit Diesel, w ramach serii 51, 71, 92, 110 oraz 149. Dwie z nich – serie 71 oraz 92 – napędzały samochody ciężarowe."
- wpk
- wpkx
- Posty: 38825
- Rejestracja: 10.2016
- Lokalizacja: Nad Wigołąbką
- Kontakt:
Re: Szmelcwageny i inne
Dzięki, Panie Psorze, teraz jestem mądrzejszy.
Re: Szmelcwageny i inne
A niezamaco, niezamaco, łaskawco, bo to nie ja pisałem.
- wpk
- wpkx
- Posty: 38825
- Rejestracja: 10.2016
- Lokalizacja: Nad Wigołąbką
- Kontakt:
Re: Szmelcwageny i inne
Ale wkleiłeś. Chciało Ci się.
Re: Szmelcwageny i inne
No nie mogę się powstrzymać przed wymądrzaniem się.
- vid3
- Posty: 8573
- Rejestracja: 07.2017
- Lokalizacja: Miasto robotnicze
- Kontakt: