Szmelcwageny i inne

off-duty
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38825
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Szmelcwageny i inne

#4171

Post autor: wpk »

Coś tam z tego, co gadał, zrozumiałem, coś tam też "na logikę"...
Ale ten wielozegarowiec ma dwusuw???
puch24

Re: Szmelcwageny i inne

#4172

Post autor: puch24 »

ZTCW, większość amerykańskich ciężarówek, a także lokomotywy spalinowe, ma dwusuwowe diesle.
Lomokotywy w Eu też.
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38825
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Szmelcwageny i inne

#4173

Post autor: wpk »

A to ja przepraszam... Naiwnie/laicko myślałem, że dwusuw to przeżytek, a w wersji wysokoprężnej w ogóle zabytek sprzed I wojny.
puch24

Re: Szmelcwageny i inne

#4174

Post autor: puch24 »

Taaaa...

Nas różne Słodowe i inne uczyły o benzynowych dwusuwach i czterosuwach, i o czterosuwach diesla, natomiast dwusuwy diesla "nie istniały", co jest oczywiście nieprawdą. Diesle takie są powszechnie stosowane w lokomotywach, dużych ciężarówkach, chyba też statkach.
puch24

Re: Szmelcwageny i inne

#4175

Post autor: puch24 »

Z portalu 40ton.net:

"Ciężarówki z dwusuwowymi silnikami diesla – Detroit Diesel z serii 71 oraz 92, a także ich cechy szczególne
17 grudnia 2017

Autor tekstu: Michał Jędrzejczyk

Co to właściwie znaczy, że silnik jest dwusuwowy? Zacznijmy od tego, że pojedynczy suw jest to każde przemieszczenie tłoka, z pozycji skrajnie dolnej do skrajnie górnej lub na odwrót. Zatem, silnik dwusuwowy wykonuje swój pełny cykl pracy za każdym pełnym obrotem wału korbowego, oznaczającym właśnie dwa suwy. W silniku czterosuwowym, analogicznie, cykl pracy następuje po dwóch pełnych obrotach wału, a więc czterech suwach.

Silniki czterosuwowe mają suw ssania, suw sprężania, suw pracy oraz suw wydechu. W dwusuwach występuje jedynie suw sprężania oraz suw pracy. Dwa pozostałe zastępuje tak zwane płukanie, przeprowadzane przez pompę ładującą. W skrócie, polega to na usunięciu spalin z przestrzeni roboczej silnika, przez wtłoczenie do niej świeżego ładunku. Obieg pracy dwusuwa składa się więc z suwu sprężania oraz suwu pracy, pod koniec którego może rozpoczynać się początek cyklu płukania.

Silniki dwusuwowe, teoretycznie, powinny osiągać większą moc jednostkową. W praktyce, przez mniejszą precyzję wymiany ładunku w silniku, różnie z tym bywa. Do największych zalet silników dwusuwowych należą przede wszystkim prostota konstrukcji, niskie koszty napraw oraz obsługi, stosunkowo niska masa, wysoka moc i duży moment obrotowy w wysokich partiach obrotów, a także łatwość rozruchu i szybkie tempo osiągania temperatury roboczej. Z wad wymienić należy „słaby dół”, wysoką emisję spalin, na ogół wysokie zużycie paliwa, hałaśliwość oraz duże obciążenie cieplne.

Silniki o dwóch suwach występują jako nisko-, średnio- oraz wysokoprężne. Dzisiaj są to na ogół silniki najmniejsze (np. napędy kosiarek) oraz największe (np. silniki okrętowe). Jeszcze dwie dekady temu dwusuwy często się jednak spotkało w ciężarówkach, jako silniki zasilane olejem napędowym. Najsłynniejsze z nich stworzyła amerykańska firma Detroit Diesel, w ramach serii 51, 71, 92, 110 oraz 149. Dwie z nich – serie 71 oraz 92 – napędzały samochody ciężarowe."
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38825
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Szmelcwageny i inne

#4176

Post autor: wpk »

Dzięki, Panie Psorze, teraz jestem mądrzejszy. :)
puch24

Re: Szmelcwageny i inne

#4177

Post autor: puch24 »

A niezamaco, niezamaco, łaskawco, bo to nie ja pisałem. :-P
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38825
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Szmelcwageny i inne

#4178

Post autor: wpk »

Ale wkleiłeś. Chciało Ci się.
puch24

Re: Szmelcwageny i inne

#4179

Post autor: puch24 »

No nie mogę się powstrzymać przed wymądrzaniem się.
Awatar użytkownika
vid3
Posty: 8573
Rejestracja: 07.2017
Lokalizacja: Miasto robotnicze
Kontakt:

Re: Szmelcwageny i inne

#4180

Post autor: vid3 »

A taki T34 to jaki miał silnik?
ODPOWIEDZ