Pierre Angenieux
Pierre Angenieux
Francuski inzynier specjalizujacy sie w optyce stworzyl na poczatku XX wieku linie optyki do kamer filmowych, uboczna produkcja byly najpierw stalki a pozniej zoom'y. Jezeli chodzi o stalki byly one w wiekszosci wykonane z mocowaniem EXA/Exakta, bardzo niewielkie ilosci M42 i inne. Najlepszy ze staloogniskowych to byl 90/1.8. Nie zachowalo mi sie zdjecie tego obiektywu, zaledwie pare sampli.
Innym "francuzem" byl 135/3.5 ale ten mial mocowanie do Exakta a ja dysponowalem tylko K10d. Dopiero po kilku miesiacach znajomy z Kaliforni dorobil mi adapter tak abym mogl bezpiecznie zapiac obiektyw na pentax. Niestety nie mialem ostrzenia na nieskonczonosc. Na zdjeciu z lewej z jakims Schneider i z Sonnar zebra.
Innym "francuzem" byl 135/3.5 ale ten mial mocowanie do Exakta a ja dysponowalem tylko K10d. Dopiero po kilku miesiacach znajomy z Kaliforni dorobil mi adapter tak abym mogl bezpiecznie zapiac obiektyw na pentax. Niestety nie mialem ostrzenia na nieskonczonosc. Na zdjeciu z lewej z jakims Schneider i z Sonnar zebra.
Re: Pierre Angenieux
Firma Angenieux ponownie "wypłynęła" na nieco szersze wody na przełomie lat 80-tych i 90-tych, wypuszczając dwa bardzo dobre obiektywy, które zapisały się w pamięci.
Jednym z nich był jasny teleobiektyw 2,3/180 mm APO, z korekcją apochromatyczną, dostępny z różnymi mocowaniami MF, a drugim był obiektyw AF 2,6/28-70, dostępny z mocowaniem Canon EF (EOS) i Nikon AF, jeśli dobrze pomnę. Ten drugi był bardzo jasny jak na tamte czasy i miał też bardzo dobrą jakość obrazu. Jednakże jego faktyczna jasność spadała do 2,8 na długim końcu, jak zmierzono w testach.
Legenda głosi, że Angenieux zrezygnował z jego produkcji, i była ona kontynuowana przez Tokinę bez istotnych zmian, jedynie pod bardziej "uczciwą" nazwą 2,6-2,8/28-70 mm.
Jednym z nich był jasny teleobiektyw 2,3/180 mm APO, z korekcją apochromatyczną, dostępny z różnymi mocowaniami MF, a drugim był obiektyw AF 2,6/28-70, dostępny z mocowaniem Canon EF (EOS) i Nikon AF, jeśli dobrze pomnę. Ten drugi był bardzo jasny jak na tamte czasy i miał też bardzo dobrą jakość obrazu. Jednakże jego faktyczna jasność spadała do 2,8 na długim końcu, jak zmierzono w testach.
Legenda głosi, że Angenieux zrezygnował z jego produkcji, i była ona kontynuowana przez Tokinę bez istotnych zmian, jedynie pod bardziej "uczciwą" nazwą 2,6-2,8/28-70 mm.
Re: Pierre Angenieux
Nie widać zdjęć
Re: Pierre Angenieux
A myślisz, że kogoś z nas stać na obiektywy Angenieux? One mają BARDZO DUŻO zer na końcu...
Re: Pierre Angenieux
Firma istnieje nadal i zajmuje się produkcją optyki filmowej oraz ... produkcją dla wojska (bądź co bądź, jest to filia firmy Thales, ex-Thomson, jednego z głównych dostawców armii francuskiej)
Stare szklą nie są aż tak długie, tyle ze za często się tutaj (Francja) ofert nie widzi. Nadal cieszą się doskonalą reputacją.
Stare szklą nie są aż tak długie, tyle ze za często się tutaj (Francja) ofert nie widzi. Nadal cieszą się doskonalą reputacją.
Re: Pierre Angenieux
Długie?
Tak, widziałem, robią obiektywy filmowe.
Tak, widziałem, robią obiektywy filmowe.
Re: Pierre Angenieux
A, zdjęcia Trumila faktycznie zniknęły.
- wpk
- wpkx
- Posty: 38825
- Rejestracja: 10.2016
- Lokalizacja: Nad Wigołąbką
- Kontakt:
Re: Pierre Angenieux
Ale tylko stare, bo nowe nie. A ze starych onegdaj niektóre edytowałem na jego prośbę i mają nowe, działające linki.
Re: Pierre Angenieux
Nadrobimy te stare zdjecia, obiecuje