2106 oryginalnie miała silnik 1600 i trochę inne detale: reflektory w kwadratowych ramkach, prostokątne kierunkowskazy boczne, zagłówki, i kombinowane tylne lampy z 5 żarówkami: kierunkowskazu, pozycyjnym, oddzielnym stopem, cofania i oświetleniem tablicy rej. Sprzedawana była jako Żiguli 1600 albo Lada 1600. Ponieważ jednak u nas od pojemności 1500 w górę był znacznie wyższy podatek drogowy, nie byłoby wielu chętnych na silnik 1600, dlatego do nas przychodziło to lepsze nadwozie, ale ze słabszym silnikiem 1500, i nosiło oznaczenie modelu 21061, a nazywało się Lada 1500s.
2103 miała 4 reflektory w jednolitej kracie przodu, kierunkowskazy boczne mniejsze i trapezowe, a tylne lampy tylko z dwiema lampami: na górze czerwony stop z pozycyjnym, na dole kierunkowskaz. Światło cofania było jedno, pod zderzakiem, a oświetlenie tablicy w zderzaku. U nas sprzedawały się wcześniej niż 21061, jako Lada 1500 (bez S). W ZSRR to uboższe nadwozie bywało też wyposażane w mocniejszy silnik 1600, i nazywało się to chyba 21031, ale nie dam głowy.
Generalnie rzecz biorąc, były 4 nadwozia, od najuboższego do najbogatszego: 2101 z silnikiem 1200, 21011 z silnikiem 1300, 2103 z silnikiem 1500 i 2106 z silnikiem 1600. Bogatszemu nadwoziu towarzyszył mocniejszy silnik. I to były wersje standardowe. Ale oprócz tego były też "kundelki", w których łączono nadwozie z "nie przysługującym mu" silnikiem, i one miały symbole pięciocyfrowe z dodatkową 1 czy 2 na końcu.
I ta popularna u nas Lada 1500s 21061 była właśnie takim eksportowym kundelkiem, tam raczej niespotykanym.
Aha, było jeszcze nadwozie kombi 2102, oparte na 2101.
W każdym razie, 2101, 21011 i 2102 chyba w ogóle nie były nigdy importowane do Polski, podobnie jak 2106. Było trochę 2103 jako Lada 1500, ale najwięcej 21061 jako Lada 1500s. Prawdopodobieństwo, że ta niebieska Lada to "prawdziwa" 2106 jest znikome, na 99,999% jest to 21061.
