Kolejny, cholerny/psioniczny dzień...
Re: Kolejny, cholerny/psioniczny dzień...
Szpera, czyli blokada mechanizmu różnicowego, lajkonikom znanego jako dyferencjał, służy np. do tego, żeby ruszyć z miejsca na ślizgim.
Może być ręczna albo automatyczna, są też mechanizmy różnicowe o zwiększonym tarciu wewnętrznym, dzięki czemu nigdy 100% mocy nie pójdzie na 1 koło.
W aucie 4x4 bardzo wskazane jest coś takiego w mechanizmie różnicowym międzyosiowym, bo inaczej cała para zamiast na 4 pójdzie na 1 koło i na chuj napęd 4x4. Stoisz tak samo beznadziejnie jak zwykłe auto.
Np w Niwie zastosowano tylko blokadę (ręczną) międzyosiowego (ale nie osiowych), co w terenie dawało stały napęd 1 koła z przodu i 1 z tyłu. Ale zawsze to lepsze niż napęd 1 koła.
Może być ręczna albo automatyczna, są też mechanizmy różnicowe o zwiększonym tarciu wewnętrznym, dzięki czemu nigdy 100% mocy nie pójdzie na 1 koło.
W aucie 4x4 bardzo wskazane jest coś takiego w mechanizmie różnicowym międzyosiowym, bo inaczej cała para zamiast na 4 pójdzie na 1 koło i na chuj napęd 4x4. Stoisz tak samo beznadziejnie jak zwykłe auto.
Np w Niwie zastosowano tylko blokadę (ręczną) międzyosiowego (ale nie osiowych), co w terenie dawało stały napęd 1 koła z przodu i 1 z tyłu. Ale zawsze to lepsze niż napęd 1 koła.
Re: Kolejny, cholerny/psioniczny dzień...
lymyted slip diferenszal rules!
Re: Kolejny, cholerny/psioniczny dzień...
Powiedział ten, co ma ciężką stopę.
- wpk
- wpkx
- Posty: 38952
- Rejestracja: 10.2016
- Lokalizacja: Nad Wigołąbką
- Kontakt:
Re: Kolejny, cholerny/psioniczny dzień...
Bo ja mam jakiś 4Matic, więc się nie znam. Wiem tylko, że jak go nie mialem, to nie mogłem czasem nawet na własny podjazd wjechać w zimie. A teraz mogę.
Aha, a z piskiem to już nawet C126 nie mogłem za bardzo ruszyć, bo miał jakieś ASR. I W220 też, bo miał ESP. A w tym W221 to już pisk - i to małej myszki przez ułamek sekundy - tylko przy ruszaniu ze skręconymi kołami.
Aha, a z piskiem to już nawet C126 nie mogłem za bardzo ruszyć, bo miał jakieś ASR. I W220 też, bo miał ESP. A w tym W221 to już pisk - i to małej myszki przez ułamek sekundy - tylko przy ruszaniu ze skręconymi kołami.
Re: Kolejny, cholerny/psioniczny dzień...
126p znaczy sie
- wpk
- wpkx
- Posty: 38952
- Rejestracja: 10.2016
- Lokalizacja: Nad Wigołąbką
- Kontakt:
Re: Kolejny, cholerny/psioniczny dzień...
A, dziękuję Panom - Paplatakowi i Puchowi.
- vid3
- Posty: 8699
- Rejestracja: 07.2017
- Lokalizacja: Miasto robotnicze
- Kontakt:
Re: Kolejny, cholerny/psioniczny dzień...
To teraz w drugą stronę,
po jaką chusteczkę wymyślono mechanizm różnicowy
jak on takim minusem jest?
po jaką chusteczkę wymyślono mechanizm różnicowy
jak on takim minusem jest?
- sorevell
- Posty: 2582
- Rejestracja: 11.2016
Re: Kolejny, cholerny/psioniczny dzień...
Żebyś co tydzień nie musiał kupować nowych opon.
Re: Kolejny, cholerny/psioniczny dzień...
Bo samochody bez niego tylko prosto jeżdżo, skrącać nie chco.
Jazda po azwalcie z zablokowanym mechanizmem międzyosiowym to gwarantowana wizyta u dentysty. Polecą zemby.
Z zablokowanymi dyframi można jeżdzić tylko po błocie, które daje poślizg.
Jazda po azwalcie z zablokowanym mechanizmem międzyosiowym to gwarantowana wizyta u dentysty. Polecą zemby.
Z zablokowanymi dyframi można jeżdzić tylko po błocie, które daje poślizg.