Komputrowe dylematy ;)

wszystko, co chcielibyście wiedzieć o technice, ale boicie się zapytać
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38953
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Komputrowe dylematy ;)

#511

Post autor: wpk »

Yola ostatnio używa Powierzchni - znaczy, zaakceptowała, a srogi z niej tester...
puch24

Re: Komputrowe dylematy ;)

#512

Post autor: puch24 »

Chyba ich pojebało! 13-calowy ekran za 8 tysięcy?!?!?!
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38953
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Komputrowe dylematy ;)

#513

Post autor: wpk »

E, tam, pojebało... Zwyczajnie popierdoliło.
Awatar użytkownika
Owain
Nasz Czelnik
Posty: 14733
Rejestracja: 11.2016

Re: Komputrowe dylematy ;)

#514

Post autor: Owain »

Telenoweli zakupowej ciąg dalszy. Dostałem info, że mogę kupić precisiona, ale mam wpłacić 30% i czekać 7 tygodni. Na kilka pytań, otrzymałem takie oto info:
"Panie Sebastianie, sprzęt montowany jest bezpośrednio w fabryce, x-kom nie modyfikuje go w jakikolwiek sposób. W związku z tym nie będziemy mieli możliwości potwierdzenia fizycznie jaka bateria znajduje się w wybranym modelu - aktualnie bazujemy na specyfikacji wskazanej przez Producenta i w wybranym modelu powinna znajdować się bateria o pojemności 56Wh. Montażu dodatkowego dysku SATA nie jesteśmy w stanie potwierdzić - chciałabym również zaznaczyć iż jakakolwiek ingerencja w sprzęt może wiązać się z utratą praw gwarancyjnych, jednak ostateczną decyzję w tej kwestii podejmuje Gwarant czyli firma Dell. W przypadku zakupu na odległość istnieje możliwość zwrotu, należy jednak pamiętać iż podczas dokonania zwrotu odbędzie się wycena sprzętu w Autoryzowanym Serwisie Producenta - jeśli sprzęt posiadać będzie jakiekolwiek braki bądź uszkodzenia, z pełnej kwoty zakupu może zostać potrącona kwota równowartości powstałych uszkodzeń. W przypadku pytań służę pomocą."

Czyli moja próba wsadzenia dysku SATA do laptopa, który ma na to przeznaczoną wolną zatokę, może skończyć się utratą gwarancji. To po co sprzedawać takie laptopy? :D

I dalej nie wiem. Brać precisiona i czekać, czy brać XPSa i lać na plotki o lepszym wykonaniu presyżyna, bo przeca wszystko te same bebechy.

Z ciekawości Wam wrzucę recki z porządnej strony, na której chyba najlepsze info o obu modelach:

http://laptopmedia.com/review/dell-prec ... essionals/

http://laptopmedia.com/review/dell-xps- ... ling-case/
Sowy nie są tym, czym się wydają...
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38953
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Komputrowe dylematy ;)

#515

Post autor: wpk »

wpk pisze: 06 mar 2018, 16:09 Owain, rozważałeś Lenovo, to rozważ też ich serwis:
W zeszłym tygodniu przyjechało 6 sztuk AiO V510z. Przy uruchamianiu jednego z nich okazało się, że ma uszkodzony jeden z portów USB. Ale czym się martwić, przecież jest gwarancja On Site Next Business Day. No to dzwonimy, przydzielają numer i wysyłają żądanie zdjęć uszkodzonego portu, czy aby nie uszkodzony mechaniczne przez użytkownika. Wysyłamy (vide niżej). W piątek. Cisza. W poniedziałek dzwonimy, znów mail by wysłać zdjęcia. Wysyłamy. Cisza. Dzwonimy. Nic nie dostali. Zalecają, by z innej domeny wysłać. Wysyłamy z .wp.pl zamiast z .eltrakon.pl. Cisza. Dziś znów dzwonimy. Sukces! Mail się znalazł! Mamy czekać na odpowiedź. No i po kilku godzinach przychodzi formułka:

"Szanowni Państwo,
Dziękujemy za kontakt z firmą Lenovo.

Na podstawie nadesłanych zdjęć mogę stwierdzić uszkodzenie mechaniczne niepodlegające naprawie w ramach gwarancji. Symptomy widoczne na zdjęciach świadczą o tym, iż na jednostkę zadziałała zewnętrzna siła, przekraczająca wytrzymałość materiałów, z których jest zbudowana. Uszkodzenia spowodowane działaniem zewnętrznej siły nie są objęte zakresem wsparcia podstawowej gwarancji. Usuwane są one bezpłatnie jedynie w przypadku, kiedy Klient zdecydował sie na wykupienie ochrony przed przypadkowym uszkodzeniem.
Dodatkowe informacje znajdują się pod adresem:
https://support.lenovo.com/pl/pl/documents/ht104148#pcb

Istnieje możliwość odpłatnej naprawy pozagwarancyjnej usterki.
Proponowany przez Nas Partner serwisowy to :
Comp S.A.
tel.:22 465 09 99
e-mail: serwis@css.pl

Z poważaniem,
D. O.
Wsparcie techniczne Lenovo"

Obrazek
No to ja ciąg dalszy:
Dziś, czyli po 10 dniach, przyszła odpowiedź na nasze pytanie, wysłane 9 marca.

"Witamy
Uprzejmie informujemy, że został wykonany kosztorys dotyczacy Państwa urządzenia. Koszt naprawy wynosi 1455.00 złotych netto. Do podanej wartości należy doliczyć podatek VAT w obowiązującej stawce. W powyższej kwocie mieści się cena 1 części w cenie 1380.00 złotych netto.
W załączeniu przesyłamy szczegółową wycenę kosztów naprawy. Załącznik można otworzyć korzystając z programu Adobe Reader firmy Adobe Systems Software Ireland Ltd.
Prosimy o zapoznanie się z kosztami, zaznaczenie właściwego pola i odesłanie wyceny na adres serwis@css.pl lub faxem na numer 022 465 07 80 w terminie 14 dni od otrzymania niniejszego maila.

Jeśli będziecie mieli Państwo pytania lub wątpliwości jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godz. 8.30-16.30 pod numerem telefonu 022 465 09 99 lub mailowo pod adresem serwis@css.pl
Jeśli otrzymali Państwo wycenę bezpośrednio z serwisu lokalnego prosimy o odesłanie wyceny/zapytania na adres lub nr faxu podany w nagłówku wyceny/zapytania

Pozdrawiamy
Serwis COMP S.A. Centrum Usług IT

PS. Wiadomość wygenerowana automatycznie z systemu. Prosimy nie odpowiadać na nią."

A w wycenie m.in.:

"W ww. urządzeniu stwierdzono: uszkodzenie płyty głównej
W celu usunięcia usterki niezbędna jest wymiana niżej wymienionych części:
Płyta główna
Przewidywana dostępność części [dni] 120

POSTANOWIENIA OGÓLNE:
1. Niniejsza oferta mo¿e zostac przyjeta jedynie bez zastrze¿en.
2. Do podanych cen netto nale¿y doliczyc podatek VAT w obowiazujacej stawce.
3. Ekspertyza techniczna w zakresie wyceny kosztów naprawy wa¿na jest 14 dni kalendarzowych od daty jej wykonania. Brak Panstwa pisemnej
odpowiedzi w tym czasie mo¿e byc potraktowany jako Panstwa rezygnacja z wykonania usługi.
4. Firma Comp S.A., na usługe oraz ka¿dy podzespół bedacy przedmiotem niniejszej oferty, udziela 3-miesiecznej gwarancji liczonej od daty
zakonczenia naprawy.
5. Firma Comp S.A. wyłacza odpowiedzialnosc z tytułu rekojmi.
6. Celem akceptacji lub rezygnacji z przedstawonej oferty prosimy o przesłanie wypełnionego formularza do firmy Comp S.A. pod nr fax 022/
465-07-80 lub adres e-mailowy: serwis@css.pl
7. Rezygnujac z naprawy Klient pokrywa koszty ewentualnej wysyłki i/lub zwrotu sprzetu w wysokosci 20.00 PLN + VAT w ka¿da strone.
8. Firma Comp S.A. zastrzega sobie mo¿liwosc odstapienia od wykonania usługi objetej niniejszym zleceniem, w szczególnosci w przypadku
niedostepnosci czesci zamiennych.
9. Je¿eli adres lub numer NIP, na który ma byc wystawiona faktura VAT jest inny ni¿ adres lub numer NIP na zgłoszeniu, prosze o wpisanie go
poni¿ej:
10. Comp S.A. nie ponosi odpowiedzialnosci za dane na dyskach twardych i innych nosnikach przekazanych ze sprzetem do naprawy.
Klient oswiadcza, ¿e zabezpieczył dane, a ryzyko zniszczenia danych obcia¿a jego. Comp S.A. nie jest zobowiazany do utworzenia kopii ani do
odtworzenia oryginalnej zawartosci dysku po naprawie.
Akceptuje i prosze o wykonanie naprawy zgodnie z powy¿sza wycena
Akceptuje koszty transportu w wysokosci 20.00 PLN w ka¿da strone*
Rezygnuje z naprawy
Panstwa pisemne zamówienie bedzie podstawa do wykonania naprawy

* koszty transportu naliczane sa opcjonalnie dla Klientów, którzy ¿ycza sobie, aby sprzet po naprawie/rezygnacji z naprawy został odesłany na koszt
Comp S.A. poprzez firme kurierska DPD na terenie Rzeczypospolitej Polskiej."
puch24

Re: Komputrowe dylematy ;)

#516

Post autor: puch24 »

Jprdl!!!!
Nic, tylko kupować!
Od razu trzy, żeby były na zapas, gdy będziemy czekali 120 dni na dostępność części.
Kurwa.
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38953
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Komputrowe dylematy ;)

#517

Post autor: wpk »

Wkleiłem jeszcze "Postanowienia ogólne", których zapomniałem od razu. Wynika z nich, że po 120 dniach oczekiwania będzie 90 dni gwarancji...
"Salo, czyli 120 dni Sodomy". :mrgreen:
Tom4sz

Re: Komputrowe dylematy ;)

#518

Post autor: Tom4sz »

Serwis lenovo jest już legendarny. Prawie, jak N za dawnych czasów. :D
Awatar użytkownika
Owain
Nasz Czelnik
Posty: 14733
Rejestracja: 11.2016

Re: Komputrowe dylematy ;)

#519

Post autor: Owain »

Mam jeszcze takie pytanko nie w temacie, bo chodzi o telewizor :> Potrzebuję na bardzo szybko (generalnie dziś wieczór zamówić) telewizor dla rodziców o wielkości 40'' bo inny im nie wejdzie. No i zgłupiałem całkowicie, bo wyszukiwarki i artykuły w necie mówią wielkie g.
Może ktoś miał ostatnio podobny dylemat, więc proszę o szybką radę, natomiast wszystkich szyderców, żartownisiów, obśmiewaczy i wujków dobra rada proszę o powstrzymanie się.
Rodzice oglądają tylko kablówkę jakąś, zero dvd, zero internetu. ale zależy mi na jak najlepszej jakości obrazu. Z tv znam tylko plazmy, na LED wiem, że ten obraz do dupy wygląda przy sygnale SD, przy HD w miarę, ale tu problemem może okazać się smużenie (częstotliwość). Znalazłem kilka w cenie ok. 1700 zł, Sony, Panasonic czy Samsung, który już w tej cenie jest UHD. Nie wiem po jakiego grzyba oglądającemu tylko telewizję UHD, no ale ponoć częstotliwości odświeżania są lepsze, choć ponoć i tak to wszystko jeden pies, czyli 50-60 Hz, a te wszystkie 400, 800 czy 1300 to tylko marketingowy bełkot sztucznych poprawiaczy rozdzielczości. Ktoś, coś, ostatnio kupował albo w temacie obeznany?

Np. https://www.ceneo.pl/51236219
czy lepiej https://www.ceneo.pl/52225699#tab=click_scroll
Sowy nie są tym, czym się wydają...
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38953
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Komputrowe dylematy ;)

#520

Post autor: wpk »

Owain pisze: 03 kwie 2018, 13:53natomiast wszystkich szyderców, żartownisiów, obśmiewaczy i wujków dobra rada proszę o powstrzymanie się
Zamknąłeś mi usta... :(
ODPOWIEDZ