Stream of consciousness

zdjęcia i o zdjęciach - bez dogmatu
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38960
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Stream of consciousness

#911

Post autor: wpk »

No tym bardziej szacun! :)

A propos francuskich czołgów - Velorex miał 3 biegi, ale jak się człowiek (hmmm - właściwie to mój najmłodszy stryjek...) postarał, to one działały też do tyłu. Więc potrafił odpalić odwrotnie, ruszyć, wbić aż do trójki i rżnąć 70 km/h do tyłu.
puch24

Re: Stream of consciousness

#912

Post autor: puch24 »

Typowe dla dwusuwów. Inż. Witold Rychter pisał, że takie kawały robili przed wojną koledze - pod jego nieobecność odpalili mu chyba dekawkę wstecz, a on, niczego nieświadomy, nie rozumiejąc, co się stało, pojechał do domu mając cztery biegi wstecz i jeden w przód.
Podobno słynny szwedzki kierowca Saaba, Erik Carlsson (zmarł w zeszłym roku) czasami tak jeździł, podobno dlatego, że "agresywnie" ustawiony zapłon w wersjach rajdowych powodował, że silnik często samowolnie odpalał wstecz. Krąży opowieść o zaskoczonych ludziach, których wyprzedzał jadący tyłem Saab... :-)
Ligo

Re: Stream of consciousness

#913

Post autor: Ligo »

puch24 pisze: Natomiast już mając prawo jazdy prowadziłem Syrenę 103 z niesynchronizowaną skrzynią biegów. Podwójne wysprzęglanie (z międzygazem przy redukcji) przy zmianie biegów było wyzwaniem dla niedoświadczonego.
Phi... ja cały czas śmigam nieschronizowana 13-stka, która tak naprawdę ma 17 biegów. Tyle, że sprzęgła używam tylko do ruszania, a potem mieszam lewarkiem już bez dotykania go. A to typowa skrzynia A.D. 2016.
Ale fakt, na początku było dziwnie, teraz nie chciałbym innej.

Sorry za ogonki, piszę z telefonu, bo wziąłem się w końcu za zarabianie pieniedzy na nowy aparat. :-)
puch24

Re: Stream of consciousness

#914

Post autor: puch24 »

No, czasy zmieniły się trochę. W teorii wiem, jak należy posługiwać się taką starą niesynchronizowaną skrzynią, ale jest pewien rozziew pomiędzy teorią a praktyką. Pewnie jakbym poćwiczył, to bym się nauczył.
Awatar użytkownika
Owain
Nasz Czelnik
Posty: 14733
Rejestracja: 11.2016

Re: Stream of consciousness

#915

Post autor: Owain »

A ja Wartburgiem, takim z lewarkiem biegów przy kierownicy:)
Sowy nie są tym, czym się wydają...
puch24

Re: Stream of consciousness

#916

Post autor: puch24 »

1000/311/312 czy 353?

Późne 353 za dopłatą mogły mieć na podłodze i była to masakra! O wiele mniej wygodne niż wersja pod kierownicą.

Moskwicz 408 też miał pod kierownicą.
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38960
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Stream of consciousness

#917

Post autor: wpk »

Ligo pisze:a potem mieszam lewarkiem już bez dotykania go
Naprawdę wyższa szkoła jazdy... Lewitować pewnie też umiesz?

PS Też mam lewarek przy kierownicy.
jo44

Re: Stream of consciousness

#918

Post autor: jo44 »

wpk pisze:PS Też mam lewarek przy kierownicy.
Teraz niektóre samochody mają po dwa takie lewarki przy kierownicy. :)
Ligo

Re: Stream of consciousness

#919

Post autor: Ligo »

wpk pisze: Naprawdę wyższa szkoła jazdy... Lewitować pewnie też umiesz?

PS Też mam lewarek przy kierownicy.
Naturalnie.

PS. Też mam lewarek przy kierownicy.
cz4rnuch

Re: Stream of consciousness

#920

Post autor: cz4rnuch »

Lewitacja jest spoko, ale gdy potrzebujesz zatrzymać autobus bardziej przydaje się telekineza.

Obrazek
ODPOWIEDZ