Places

zdjęcia i o zdjęciach - bez dogmatu
ODPOWIEDZ
Ligo

Re: Places

#3771

Post autor: Ligo »

Nie, tam musi być jakiś głęboki sens ukryty...
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38985
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Places

#3772

Post autor: wpk »

Sex?
gavin

Re: Places

#3773

Post autor: gavin »

male
Awatar użytkownika
Owain
Nasz Czelnik
Posty: 14733
Rejestracja: 11.2016

Re: Places

#3774

Post autor: Owain »

gavin pisze: 14 lut 2019, 22:56male
FE-male, zboczku! :P
Sowy nie są tym, czym się wydają...
gavin

Re: Places

#3775

Post autor: gavin »

Owanienka czy tam O'littlebathtub sie przezywa!
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38985
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Places

#3776

Post autor: wpk »

Gavin ma na imię Sebestian.
Ligo

Re: Places

#3777

Post autor: Ligo »

wpk pisze: 14 lut 2019, 22:04Był to DAF, R6 12 litrów
Nie no, ogólnie temat ciekawy, możnaby długo gadać.
U nas R6 to standard, nie dają V8, ale 12-litrowego silnika nie kojarzę, najmniejszy to Volvo D13, którego bujają do 485, a nawet chyba do 500 KM. Normalne są 15-litrowe Detroit Diesel, a czasem Mercedes we Freightlinerach, już na CR, Cummins ISX, też 15l we wszystkich prawie markach, albo CAT 15l w Kenworthach, Peterbiltach. Wszystko w okolicach 500-550 KM. Wcześniej Volvo montowało swoje D16, ale to chujnia była, zupełnie nieudana. Generalnie silniki europejskie nie dawały rady w naszych warunkach.

Z ciekawostek, najbardziej ceniony Cummins ISX ma ciśnienie oleju na poziomie 30 parę PSI, czyli bardzo niskie w stosunku do innych, a na przykład CAT ma swoje własne śruby. Łeb niby SAE, ale skok gwintu ani SAE, ani metryczny, tylko ich własny. Wszystko musi być fabryczne. Ale w sumie dobrze, bo ich silniki, to opoka, chociaż dosyć paliwożerne.
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38985
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Places

#3778

Post autor: wpk »

Czy 12 to pewności nie mam, bo i G. chyba nie był pewny. A że R6 a nie V8 to się zdziwiłem, ale ja się nie znam. Myślałem, że trucki zasadniczo mają V8...
Ligo

Re: Places

#3779

Post autor: Ligo »

Pewnie tak, może być 12l, bo w Europie teraz downsizing w modzie, a słyszałem nawet o silnikach 9-litrowych.:roll:
V8 nie stosują, bo to droższe w produkcji, a później w utrzymaniu, a dobre R6 jest osiągami porównywalne.
Zasadniczo wszystko u nas jest R6. W Europie chyba też, chociaż podobno Scania na zamówienie robi V8.
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38985
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Places

#3780

Post autor: wpk »

No to mnie ziluminowałeś.

SD, kiedyś były R8, i to w osobówkach...
ODPOWIEDZ