Owain pisze: ↑26 maja 2019, 08:32
Czym do kurwy nendzy jest "przełącznik ramek"? Może Puch by zrobił jakiś mały wykład dla początkujących?
Nie znam się na średnim formacie.
A tam są rozwiązania inne, niż w małoobrazkowych.
Na przykład, lustrzanki dwuobiektywowe (Twin Lens Reflex) robiono praktycznie niemal wyłącznie na film 6-cm typu 120 (lub jego odmianę 620), i były jakieś śladowe ilości TLR na film 4 cm typ 127 (jak 120, tylko węższy).
Także lustrzanki jednoobiektywowe modułowe, z wymiennymi wizjerami i magazynkami, jak Hasselblad czy Kijew 88, były produkowane niemal wyłącznie na film typu 120. Słyszałem o tylko jednej takiej lustrzance na błonę typu 135 - Rolleiflex SL 2000 - która wielkim sukcesem rynkowym nie była, a jeden z recenzentów napisał, że Rollei powinien był przed uruchomieniem produkcji lepiej zapoznać się z ludzką anatomią.
W każdym razie, duża część aparatów typu 120 to zupełnie inna bajka niż to, co znam.
Nigdy nie miałem żadnej SLR na film 120, więc nie mam o czym gadać.