A propos francuskich czołgów - Velorex miał 3 biegi, ale jak się człowiek (hmmm - właściwie to mój najmłodszy stryjek...) postarał, to one działały też do tyłu. Więc potrafił odpalić odwrotnie, ruszyć, wbić aż do trójki i rżnąć 70 km/h do tyłu.
Stream of consciousness
- wpk
- wpkx
- Posty: 39040
- Rejestracja: 10.2016
- Lokalizacja: Nad Wigołąbką
- Kontakt:
Re: Stream of consciousness
No tym bardziej szacun! 
A propos francuskich czołgów - Velorex miał 3 biegi, ale jak się człowiek (hmmm - właściwie to mój najmłodszy stryjek...) postarał, to one działały też do tyłu. Więc potrafił odpalić odwrotnie, ruszyć, wbić aż do trójki i rżnąć 70 km/h do tyłu.
A propos francuskich czołgów - Velorex miał 3 biegi, ale jak się człowiek (hmmm - właściwie to mój najmłodszy stryjek...) postarał, to one działały też do tyłu. Więc potrafił odpalić odwrotnie, ruszyć, wbić aż do trójki i rżnąć 70 km/h do tyłu.
-
puch24
Re: Stream of consciousness
Typowe dla dwusuwów. Inż. Witold Rychter pisał, że takie kawały robili przed wojną koledze - pod jego nieobecność odpalili mu chyba dekawkę wstecz, a on, niczego nieświadomy, nie rozumiejąc, co się stało, pojechał do domu mając cztery biegi wstecz i jeden w przód.
Podobno słynny szwedzki kierowca Saaba, Erik Carlsson (zmarł w zeszłym roku) czasami tak jeździł, podobno dlatego, że "agresywnie" ustawiony zapłon w wersjach rajdowych powodował, że silnik często samowolnie odpalał wstecz. Krąży opowieść o zaskoczonych ludziach, których wyprzedzał jadący tyłem Saab...
Podobno słynny szwedzki kierowca Saaba, Erik Carlsson (zmarł w zeszłym roku) czasami tak jeździł, podobno dlatego, że "agresywnie" ustawiony zapłon w wersjach rajdowych powodował, że silnik często samowolnie odpalał wstecz. Krąży opowieść o zaskoczonych ludziach, których wyprzedzał jadący tyłem Saab...
-
Ligo
Re: Stream of consciousness
Phi... ja cały czas śmigam nieschronizowana 13-stka, która tak naprawdę ma 17 biegów. Tyle, że sprzęgła używam tylko do ruszania, a potem mieszam lewarkiem już bez dotykania go. A to typowa skrzynia A.D. 2016.puch24 pisze: Natomiast już mając prawo jazdy prowadziłem Syrenę 103 z niesynchronizowaną skrzynią biegów. Podwójne wysprzęglanie (z międzygazem przy redukcji) przy zmianie biegów było wyzwaniem dla niedoświadczonego.
Ale fakt, na początku było dziwnie, teraz nie chciałbym innej.
Sorry za ogonki, piszę z telefonu, bo wziąłem się w końcu za zarabianie pieniedzy na nowy aparat.
-
puch24
Re: Stream of consciousness
No, czasy zmieniły się trochę. W teorii wiem, jak należy posługiwać się taką starą niesynchronizowaną skrzynią, ale jest pewien rozziew pomiędzy teorią a praktyką. Pewnie jakbym poćwiczył, to bym się nauczył.
- Owain
- Nasz Czelnik
- Posty: 14733
- Rejestracja: 11.2016
Re: Stream of consciousness
A ja Wartburgiem, takim z lewarkiem biegów przy kierownicy:)
Sowy nie są tym, czym się wydają...
-
puch24
Re: Stream of consciousness
1000/311/312 czy 353?
Późne 353 za dopłatą mogły mieć na podłodze i była to masakra! O wiele mniej wygodne niż wersja pod kierownicą.
Moskwicz 408 też miał pod kierownicą.
Późne 353 za dopłatą mogły mieć na podłodze i była to masakra! O wiele mniej wygodne niż wersja pod kierownicą.
Moskwicz 408 też miał pod kierownicą.
- wpk
- wpkx
- Posty: 39040
- Rejestracja: 10.2016
- Lokalizacja: Nad Wigołąbką
- Kontakt:
Re: Stream of consciousness
Naprawdę wyższa szkoła jazdy... Lewitować pewnie też umiesz?Ligo pisze:a potem mieszam lewarkiem już bez dotykania go
PS Też mam lewarek przy kierownicy.
-
jo44
Re: Stream of consciousness
Teraz niektóre samochody mają po dwa takie lewarki przy kierownicy.wpk pisze:PS Też mam lewarek przy kierownicy.
-
Ligo
Re: Stream of consciousness
Naturalnie.wpk pisze: Naprawdę wyższa szkoła jazdy... Lewitować pewnie też umiesz?
PS Też mam lewarek przy kierownicy.
PS. Też mam lewarek przy kierownicy.
-
cz4rnuch
Re: Stream of consciousness
Lewitacja jest spoko, ale gdy potrzebujesz zatrzymać autobus bardziej przydaje się telekineza.

