Rowerowe dyr-dymały

off-duty
ODPOWIEDZ
puch24

Re: Rowerowe dyr-dymały

#551

Post autor: puch24 »

Tomku, odwrotnie - w moim Flamingu i Wagancie widelec był na dole lekko wygięty w przód, i pozioma oś koła nie przecinała się z pionową (no, pochyloną do tyłu) osią obrotu kierownicy. A ten biały rower wygląda, jakby nie było tego "wyprzedzenia" osi.
gavin

Re: Rowerowe dyr-dymały

#552

Post autor: gavin »

pergolisz panObrazek
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38947
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Rowerowe dyr-dymały

#553

Post autor: wpk »

Ale elegancko zaparkowany/dopasowany - jak Panda. :)
gavin

Re: Rowerowe dyr-dymały

#554

Post autor: gavin »

to u Zdybcia :sweet:
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38947
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Rowerowe dyr-dymały

#555

Post autor: wpk »

gavin pisze: 02 lip 2020, 21:54 to u Zdybcia :sweet:
Sweet, sweet Zdybikan,
Ja wzdycham grudzień, czy maj.
Sweet, sweet Zdybikan,
Bez pytań wróć - adres znasz!
zdyboo

Re: Rowerowe dyr-dymały

#556

Post autor: zdyboo »

puch24 pisze: 02 lip 2020, 21:48Tomku, odwrotnie - w moim Flamingu i Wagancie widelec był na dole lekko wygięty w przód, i pozioma oś koła nie przecinała się z pionową (no, pochyloną do tyłu) osią obrotu kierownicy. A ten biały rower wygląda, jakby nie było tego "wyprzedzenia" osi.
Obecnie widelce są raczej proste, ale jest taki parametr jak właśnie wyprzedzenie widelca, które może być realizowane dwojako. Oś koła znajduje się przed widelcem, tak mam w MTB w amortyzatorze lub oś koła znajduje się w linii widelca, tak mam w widelcach sztywnych, ale cały widelec jest pod kątem względem osi główki ramy. Co ciekawe wyprzedzenie widelca to zwykle 4-5 cm, niezależnie od typu roweru.
Najbardziej stromy kąt nachylenia główki ramy mają obecnie rowery szosowe i wynosi on 72-74 st. Dla porównania współczesne MTB o progresywnej (płaskiej) geometrii mają główkę nachyloną pod kątem ok. 66 st. Do tego dochodzi długość główki ramy i długość widelca w szosie główka jest wysoka, kilkanaście cm do ponad dwudziestu, a widelec krótki (ok. 41 cm) w MTB główka ma poniżej 10 cm, do 12 w naprawdę dużych ramach, ale wideł ze względu na skok rzędu kilkunastu cm i oponę o wysokości ponad 6 cm mają długość ponad pół metra.
Nie wiem jak trzeba by było długi mostek zamocować, żeby oś kierownicy wyprzedziła oś widelca.
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38947
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Rowerowe dyr-dymały

#557

Post autor: wpk »

Gavin da radę.
gavin

Re: Rowerowe dyr-dymały

#558

Post autor: gavin »

zawsze
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38947
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Rowerowe dyr-dymały

#559

Post autor: wpk »

Dawanie dobrych rad nic nie kosztuje, i te rady najczęściej warte są swej ceny.
gavin

Re: Rowerowe dyr-dymały

#560

Post autor: gavin »

wpk pisze: 02 lip 2020, 22:37 Dawanie dobrych rad nic nie kosztuje, i te rady najczęściej warte są swej ceny.
Cyt: wupsycjusz
ODPOWIEDZ