Szmelcwageny i inne
Re: Szmelcwageny i inne
Dość często jeżdżę LR Disco 2 z 5-cylindrowym silnikiem TD 2,5 litra, i choć jest doładowany, to dźwięku turbiny właściwie nie słychać.
Re: Szmelcwageny i inne
Pewnie dawno nie działa. A nie wiesz, co to za silnik? Bo jak słyszę 2.5TD zabudowany w wynalazkach, od razu kojarzy mi się VM Motori.

Co do bulgotania - moja V6-stka też bulgota podczas przyśpieszania, tyle że hałas ten dochodzi jakby od strony zbiornika paliwa.
Bo jak powszechnie wiadomo, każda V6-tka wspaniale łączy mizerne osiągi rzędowej czwórki z wysokim spalaniem typowej V8-mki.
Zupełnie, jak w moim trucku._13_jacek pisze:Powyżej 150km/h w środku za głośno.

Co do bulgotania - moja V6-stka też bulgota podczas przyśpieszania, tyle że hałas ten dochodzi jakby od strony zbiornika paliwa.
Bo jak powszechnie wiadomo, każda V6-tka wspaniale łączy mizerne osiągi rzędowej czwórki z wysokim spalaniem typowej V8-mki.
Re: Szmelcwageny i inne
Znalazłem taki tekst:
"Spośród silników, przeważającą część oferty rynkowej stanowi diesel TD5. Ma on pięć cylindrów, ale cztery świece żarowe i pompowtryskiwacze. Zużywa ok. 10-11 l/100 km i zapewnia osiągi poniżej oczekiwań - Discovery 2 jest ciężki i mało aerodynamiczny. Silnik TD5 nie jest w żadnym razie konstrukcją BMW, jak często zwykło się powtarzać, a rozwinięciem starego diesla Rovera typ L. "
I to prawda, demonem dynamiki on nie jest, ale alternatywą jest benzynowy V8 4.0 lub 4.6, a one palą 20 litrów na godzinę... gdy stoją!
W każdym razie ten Diesel to nie jest ani BMW, jak ludzie często mówią (bo jest 5-cylindrowy 2,5-litrowy diesel BMW, stosowany też podobno przez Volvo), ani VM, bo ten jest 4-cylindrowy.
A turbosprężarka była niedawno regenerowana i działa na pewno.
"Spośród silników, przeważającą część oferty rynkowej stanowi diesel TD5. Ma on pięć cylindrów, ale cztery świece żarowe i pompowtryskiwacze. Zużywa ok. 10-11 l/100 km i zapewnia osiągi poniżej oczekiwań - Discovery 2 jest ciężki i mało aerodynamiczny. Silnik TD5 nie jest w żadnym razie konstrukcją BMW, jak często zwykło się powtarzać, a rozwinięciem starego diesla Rovera typ L. "
I to prawda, demonem dynamiki on nie jest, ale alternatywą jest benzynowy V8 4.0 lub 4.6, a one palą 20 litrów na godzinę... gdy stoją!

W każdym razie ten Diesel to nie jest ani BMW, jak ludzie często mówią (bo jest 5-cylindrowy 2,5-litrowy diesel BMW, stosowany też podobno przez Volvo), ani VM, bo ten jest 4-cylindrowy.
A turbosprężarka była niedawno regenerowana i działa na pewno.

Re: Szmelcwageny i inne
Fajny "klasyk" taki disco.
Re: Szmelcwageny i inne
No w sumie już prawie klasyk. Spece mówią, że LR bardzo popsuł Disco 1, tworząc Disco 2, a 3 i 4 to już kompletny upadek. Ale z 2 da się żyć.
Re: Szmelcwageny i inne
Mniemam, iż piąty cylinder chodzi na benzynę.puch24 pisze:Ma on pięć cylindrów, ale cztery świece żarowe i pompowtryskiwacze.
- wpk
- wpkx
- Posty: 38945
- Rejestracja: 10.2016
- Lokalizacja: Nad Wigołąbką
- Kontakt:
Re: Szmelcwageny i inne
Nie, jest zapasowy. Jak koło.
By the way, przewiezłem się dziś nastoletnim Mini Cooperem S, jednosprzęgłowym a sześciobiegowym, bo mój kierownik se kupił.
I nazywa go-kartem.
Kurwa, ja pierdolę...
Ale on ma frajdę, wyłącza kontrolę trakcji i bokiem w zakręty wchodzi.
No i zawsze to bezpieczniejsze, niż motór.
By the way, przewiezłem się dziś nastoletnim Mini Cooperem S, jednosprzęgłowym a sześciobiegowym, bo mój kierownik se kupił.
I nazywa go-kartem.
Kurwa, ja pierdolę...
Ale on ma frajdę, wyłącza kontrolę trakcji i bokiem w zakręty wchodzi.
No i zawsze to bezpieczniejsze, niż motór.
Re: Szmelcwageny i inne
Jego cały bok pewnie krótszy od Twojego przodu 

- wpk
- wpkx
- Posty: 38945
- Rejestracja: 10.2016
- Lokalizacja: Nad Wigołąbką
- Kontakt:
Re: Szmelcwageny i inne
Całkiem możliwe. W końcu to Mini.
Re: Szmelcwageny i inne
Kolega posiadał oryginał Mini. W mojej taczce ogrodowej koło jest chyba większe 
