Szmelcwageny i inne

off-duty
ODPOWIEDZ
puch24

Re: Szmelcwageny i inne

#341

Post autor: puch24 »

Dość często jeżdżę LR Disco 2 z 5-cylindrowym silnikiem TD 2,5 litra, i choć jest doładowany, to dźwięku turbiny właściwie nie słychać.
Ligo

Re: Szmelcwageny i inne

#342

Post autor: Ligo »

Pewnie dawno nie działa. A nie wiesz, co to za silnik? Bo jak słyszę 2.5TD zabudowany w wynalazkach, od razu kojarzy mi się VM Motori.
_13_jacek pisze:Powyżej 150km/h w środku za głośno :? .
Zupełnie, jak w moim trucku.:-)

Co do bulgotania - moja V6-stka też bulgota podczas przyśpieszania, tyle że hałas ten dochodzi jakby od strony zbiornika paliwa.
Bo jak powszechnie wiadomo, każda V6-tka wspaniale łączy mizerne osiągi rzędowej czwórki z wysokim spalaniem typowej V8-mki.
puch24

Re: Szmelcwageny i inne

#343

Post autor: puch24 »

Znalazłem taki tekst:

"Spośród silników, przeważającą część oferty rynkowej stanowi diesel TD5. Ma on pięć cylindrów, ale cztery świece żarowe i pompowtryskiwacze. Zużywa ok. 10-11 l/100 km i zapewnia osiągi poniżej oczekiwań - Discovery 2 jest ciężki i mało aerodynamiczny. Silnik TD5 nie jest w żadnym razie konstrukcją BMW, jak często zwykło się powtarzać, a rozwinięciem starego diesla Rovera typ L. "

I to prawda, demonem dynamiki on nie jest, ale alternatywą jest benzynowy V8 4.0 lub 4.6, a one palą 20 litrów na godzinę... gdy stoją! ;-)

W każdym razie ten Diesel to nie jest ani BMW, jak ludzie często mówią (bo jest 5-cylindrowy 2,5-litrowy diesel BMW, stosowany też podobno przez Volvo), ani VM, bo ten jest 4-cylindrowy.

A turbosprężarka była niedawno regenerowana i działa na pewno. :-)
namoamo

Re: Szmelcwageny i inne

#344

Post autor: namoamo »

Fajny "klasyk" taki disco.
puch24

Re: Szmelcwageny i inne

#345

Post autor: puch24 »

No w sumie już prawie klasyk. Spece mówią, że LR bardzo popsuł Disco 1, tworząc Disco 2, a 3 i 4 to już kompletny upadek. Ale z 2 da się żyć.
Ligo

Re: Szmelcwageny i inne

#346

Post autor: Ligo »

puch24 pisze:Ma on pięć cylindrów, ale cztery świece żarowe i pompowtryskiwacze.
Mniemam, iż piąty cylinder chodzi na benzynę.
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38945
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Szmelcwageny i inne

#347

Post autor: wpk »

Nie, jest zapasowy. Jak koło.

By the way, przewiezłem się dziś nastoletnim Mini Cooperem S, jednosprzęgłowym a sześciobiegowym, bo mój kierownik se kupił.
I nazywa go-kartem.

Kurwa, ja pierdolę...

Ale on ma frajdę, wyłącza kontrolę trakcji i bokiem w zakręty wchodzi.
No i zawsze to bezpieczniejsze, niż motór.
nordenvind

Re: Szmelcwageny i inne

#348

Post autor: nordenvind »

Jego cały bok pewnie krótszy od Twojego przodu :)
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38945
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Szmelcwageny i inne

#349

Post autor: wpk »

Całkiem możliwe. W końcu to Mini.
nordenvind

Re: Szmelcwageny i inne

#350

Post autor: nordenvind »

Kolega posiadał oryginał Mini. W mojej taczce ogrodowej koło jest chyba większe :)
ODPOWIEDZ