Szmelcwageny i inne

off-duty
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rbit9n
Ribitibi
Posty: 9549
Rejestracja: 11.2016
Lokalizacja: Kolonia pod Rzeszowem - Za Torem

Re: Szmelcwageny i inne

#3261

Post autor: rbit9n »

ale śmieszna wołga
nie, nie tobie ja służę, ja służę bzdurze!
puch24

Re: Szmelcwageny i inne

#3262

Post autor: puch24 »

On w ogóle ma wszystko tak jak nie wolno... :-D

Tak na marginesie, parę lat temu w USA zginęło starsze małżeństwo (tzn. chyba jedno z nich zginęło na miejscu, a drugie miało bardzo ciężkie obrażenia), które wracało starym Fordem z lat 20/30 (chyba model A) z jakiegoś zlotu starych aut, i ktoś tam wymusił na nich pierwszeństwo na skrzyżowaniu. Niestety, stare auto nie dało im żadnych szans, a uszkodzenia w sumie nie były takie wielkie... :-(
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38949
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Szmelcwageny i inne

#3263

Post autor: wpk »

Brak buforów...
Ponoć W120/121, czyli powyższy protoplasta E-klasy, był pierwszym Mercedesem z kontrolowanymi strefami zgniotu.
Awatar użytkownika
Owain
Nasz Czelnik
Posty: 14733
Rejestracja: 11.2016

Re: Szmelcwageny i inne

#3264

Post autor: Owain »

No i jeszcze ze dwa zdjęcia robił przez tylną szybę, pewnie dalej prowadząc! Ha! :D
Sowy nie są tym, czym się wydają...
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38949
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Szmelcwageny i inne

#3265

Post autor: wpk »

Zdjęć jest znacznie więcej, bo 12 kl/s idzie szybciej niż Mercedes, ale te do tyłu robiła Jola.
Awatar użytkownika
Owain
Nasz Czelnik
Posty: 14733
Rejestracja: 11.2016

Re: Szmelcwageny i inne

#3266

Post autor: Owain »

A cofając do tyłu masz?
Sowy nie są tym, czym się wydają...
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38949
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Szmelcwageny i inne

#3267

Post autor: wpk »

Nie mam betoniarki.
puch24

Re: Szmelcwageny i inne

#3268

Post autor: puch24 »

wpk pisze: 01 maja 2019, 07:53 Brak buforów...
Ponoć W120/121, czyli powyższy protoplasta E-klasy, był pierwszym Mercedesem z kontrolowanymi strefami zgniotu.
Też tak myślałem, ale sprawdziłem, i, jeśli wierzyć Internetom, nieprawdą jest, jakoby - niestety.

Patent na nadwozie o stopniowanej sztywności ze strefami kontrolowanego zgniotu uzyskał w 1951 roku dla Mercedesa węgierski wynalazca Béla Barényi. Pierwszym samochodem, w którym go zastosowano, był skrzydlak W111, czyli 220, w 1959.
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38949
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Szmelcwageny i inne

#3269

Post autor: wpk »

Taką też wiedzę miałem dotychczas, ale wczoraj nieopatrznie poczytałem coś o pontonach, i powtórzyłem, na szczęście ze słowem "ponoć".
Tymczasem nie ma co kombinować, bo tu od lat jest kwintesencja wiedzy: http://www.w114-115.org.pl/dane/
puch24

Re: Szmelcwageny i inne

#3270

Post autor: puch24 »

No ja też dotąd myślałem, że "ponoć", ale chyba byłem w mylnym błędzie. Ponton był produkowany od 1952 czy 53 roku; patent zgłoszono w 51 albo 52 (różne źródła), więc trochę byłoby za szybko na zastosowanie, jak mi się wydaje. Prace nad zupełnie nowym modelem, trwające ok. 2 lat, uważane są w motoryzacji za tempo iście ekspresowe, zwykle trwa to dłużej. O ile pamiętam, VW był podziwiany za wprowadzenie pierwszego Golfa do produkcji w czasie zaledwie ok. 3 lat od rozpoczęcia prac.
ODPOWIEDZ