Szmelcwageny i inne

off-duty
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
vid3
Posty: 8695
Rejestracja: 07.2017
Lokalizacja: Miasto robotnicze
Kontakt:

Re: Szmelcwageny i inne

#4331

Post autor: vid3 »

Tętent kopyt i smród końskiego łajna ino.
tomek_jj
Posty: 290
Rejestracja: 11.2016

Re: Szmelcwageny i inne

#4332

Post autor: tomek_jj »

Kupowanie licencji to jeden z najlepszych sposobów na pozyskanie technologii, której się samemu nie jest w stanie zaprojektować i wykonać. Można dyskutować, czy 125p , a możne lepiej 124 tak jak Rosjanie. A zamiast 126p byłby lepszy 127. To nie był problem,ze kupowano licencje, ale że te licencje służyły tylko do zaspokojenia ciągłych niedoborów, a nie były bazą do rozwoju. Nie były bo nie mogły być. Nie wiem czy wąsate było winne, ale na pewno główną rolę grał wspominany ciągły niedobór i mieszanie ekonomii z ideologią. Po co coś robić dobrze, czy modyfikować, starać się jak i tak się sprzeda. Kilku pasjonatów coś tam sobie rysowało, klepali nawet prototypy. Ale jak brakowało nawet żarcia w kraju głównie rolniczym to wywalanie kasy na rozwój samochodów osobowych zdawało się decydentom lekką ekstrawagancją. Coś tam mogli dać na rozwój armii i przemysłu ciężkiego, bo im wielki brat kazał.
Podstawowym motorem postępu jest chciwość. Zrobię coś lepiej, sprzeda się z zyskiem i będę miał. W PRL sztucznie ten bodziec stępiono i było jak było. Entuzjazm to zdecydowanie za mało.

Co kawalerii i II RP. Do śmierci o kształcie armii decydował samodzielnie J. Piłsudski. A on niestety widział jej rozwój w oparciu o doświadczenia I WW. Zupełnie nie czuł zachodzących zmian. Po jego śmierci Rydz Śmigły próbował coś zmienić ale było za późno.
BTW IIRP jest coraz bardziej odmitologizowywana. Państwo było fatalnie zarządzanie gospodarczo, zbyt duże środki szły na archaiczna armię (do 30% PKB) . W 1939 roku dochód PKB na mieszkańca był niższy niż przed wybuchem I WW czyli w 1913 roku . Parę sukcesów np Gdynia jest postrzeganych jako nie wiadomo jaki cud, ale w ogólnej masie marazmu, biedy i zacofania to prawie nic. W województwach kresowych biedy był straszna.
Awatar użytkownika
no_gravity_Carlos
Posty: 4500
Rejestracja: 06.2019

Re: Szmelcwageny i inne

#4333

Post autor: no_gravity_Carlos »

tryk tuk tuk tryk:

Obrazek
puch24

Re: Szmelcwageny i inne

#4334

Post autor: puch24 »

O. Ładne V12. Acioto?
Awatar użytkownika
no_gravity_Carlos
Posty: 4500
Rejestracja: 06.2019

Re: Szmelcwageny i inne

#4335

Post autor: no_gravity_Carlos »

kotek:

Obrazek
puch24

Re: Szmelcwageny i inne

#4336

Post autor: puch24 »

E-typ V-12?
Awatar użytkownika
no_gravity_Carlos
Posty: 4500
Rejestracja: 06.2019

Re: Szmelcwageny i inne

#4337

Post autor: no_gravity_Carlos »

wszystko wiesz, nic nie musze mowic:) na co dzien takim nie jezdze; ale tak podskoczylem na widok tego trajkoka, ze nawet dookola nie obfocilem tylko to;)
Awatar użytkownika
wpk
wpkx
Posty: 38945
Rejestracja: 10.2016
Lokalizacja: Nad Wigołąbką
Kontakt:

Re: Szmelcwageny i inne

#4338

Post autor: wpk »

Czyli tylko do kościoła anglikańskiego?
Awatar użytkownika
no_gravity_Carlos
Posty: 4500
Rejestracja: 06.2019

Re: Szmelcwageny i inne

#4339

Post autor: no_gravity_Carlos »

pod kosciol, calkiem sporo ich tu, to ci heretici
Meliszipak

Re: Szmelcwageny i inne

#4340

Post autor: Meliszipak »

Te sitka to filtry do powietrza som?
Przed wojną ciekawe konstrukcje powstawały w PZInż.
ODPOWIEDZ